בעקבות העתירה: ברהט חויבו לבטל שעות רחצה נפרדות

    איתי גדסי 1 Comment on בעקבות העתירה: ברהט חויבו לבטל שעות רחצה נפרדות

    דינה זילבר קיבלה את דרישת עוצמה יהודית: גם לבדואים לא תהיה בריכה נפרדת

    בריכה | אילוסטרציה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר  קיבלה טענות עוצמה יהודית והודיעה לעיריית רהט כי בריכת השחייה במימון ציבורי, לא תוכל להיות בריכה נפרדת והתנהלות שכזאת לא  תעמוד במבחן בג"צ. זילבר שלחה אמש מכתב ליועצת המשפטית של עיריית רהט וזאת בעקבות פניית אנשי עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ועו"ד איתמר בן גביר. השלושה פנו לזילבר בעקבות כך שבשורה ארוכה של מקרים בציבור הדתי והחרדי היא פרסמה שהפרדה במימון ציבורי היא לא חוקית, מנעה אירוע סליחות בתל אביב ואף הורתה להסיר גדות מחופים נפרדים ברחבי הארץ . יצויין כי  גם  בריכת השחיה בקרית ארבע שהונהגה בה שחיה נפרדת נסגרה לאחר שבעקבות עתירה לבג"צ נקבע כי שחיה נפרדת במימון ציבורי לא יכולה להתקיים ללא שעות משפחה.

    עו"ד בן גביר כתב לזילבר כי במידה ותונהג  אפליה בין אנשי רהט לקרית ארבע בכוונתו לעתור לבית המשפט העליון.

    במכתבה של זילבר לעיריית רהט אמש, היא מודה כי הצדק הוא עם אנשי עוצמה יהודית וכי: "ככלל הפרד בין גברים לנשים במרחב הציבורי הינה פרקטיקה בעייתית הפוגעת בשוויון. הדברים מקבלים משנה תוקף בשים לב לכך שמדובר בבריכה ציבורית ראשונה ובהתאם לכך גם היחידה ברהט".

    זילבר הודיעה לאנשי רהט כי אם לא יונהגו גם שעות משפחה מעורבות אזי המדובר במדיניות הנוגדת לחוק ולא תעמוד במבחן בית המשפט העליון ולפיכך ביקשה את התייחסות העירייה לדברים.

    ד"ר מיכאל בן ארי, יו"ר עוצמה יהודית אומר בתגובה לדברים כי: "תום העידן של האכיפה הבררנית, הבהרנו במכתב לזילבר שלא ניתן להפלות בין יהודים לערבים ומה שחל על יהודים חל גם על ערבים. אני כלשעצמי בעד שחיה נפרדת ואיני רואה בכך הדרת נשים, אך אם הולכים לשיטת זילבר אזי גם ברהט יקיימו את הוראות החוק ולא נסתפק במכתב אלא נדרוש אכיפה כמו שהיה בקרית ארבע".

    עו"ד איתמר בן גביר אומר בתגובה כי: "נתחיל ברהט, אבל המטרה שלנו היא אכיפת החוק והכללים בכל מקום מרהט ועד דיר אל אסד. לא ניתן יד להדרת הנשים במגזר הערבי ולשובניזים הערבי וככול  שהגברת זילבר סבורה שהפרדה היא לא חוקית נדאג שהחוק ייושם בכל מקום".



    1 תגובות

    מיין תגובות