רואה יורה: המכ"מ הייחודי שמזהה ומשמיד מגוון איומים בשדה הקרב

    קובי פינקלר No Comments on רואה יורה: המכ"מ הייחודי שמזהה ומשמיד מגוון איומים בשדה הקרב

    המכ"מ תוצרת 'אלתא מערכות' אשר משמש כחצי השני של מערכת 'מעיל רוח' נמכר לצבא ארה"ב עקב ההצלחה הגבוהה לו זכה, במאות בחינות מעמיקות שנערכו על ידי האמריקנים. המערכת תותקן על טנקים אמריקנים ונגמשי"ם וכלי רכב משוריינים

    בתמונה: רדאר ELM-2133. מותקן על טנק אברמס של צבא ארה"ב צילום: באדיבות צבא ארה"ב
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    'אלתא מערכות', חברה בת של 'התעשייה האווירית לישראל', זכתה בחוזה של לאונרדו, המפתחת מוצרים משולבים לתחום ההגנה, לספק לצבא ארה"ב את מערכת המכ"מ WindGuard ELM-2133. המכ"מ יסופק כחלק ממערכת Trophy שמפתחת רפא"ל עבור טנקי אברמס, שהם טנקי המערכה העיקריים של צבא ארה"ב. מערכת Trophy נועדה לתמוך בדרישות מבצעיות מידיות.

    החוזה נמסר לחברה לאחר הדגמת ביצועים מוצלחת של המכ"מ כחלק מתוכנית  (ExAPS) המתבצעת על טנקי אברמס M1A2.

    מכ"מ WindGuard ELM-2133, אשר פותח לראשונה על-ידי אלתא מערכות לפני יותר מ-30 שנה, הוא מערכת קרבית מוכחת המותקנת בנגמש"י ה"מרכבה" וה"נמר" של צה"ל ומערכת ההגנה הפעילה המבצעית הראשונה בעולם למצבי פגיעה פיזית ("הארד קיל").

    המכ"מ סורק ברציפות את סביבת הפלטפורמה בחיפוש אחר איומי טילים כגון רקטות, טילים מונחים ופגזים נגד טנקים. עם זיהוי האיום, הרדאר עוקב אחריו ומכוון את המיירט עד ליירוט ונטרול של האיום לפני שיפגע בפלטפורמה. התהליך כולו נמשך שבריר שנייה ומבוצע אוטומטית ללא מעורבות אנושית.

    יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא וסמנכ"ל בתעשייה האוירית, אמר, "היכולות של מכ"מ ELM-2133 משנות את כללי המשחק ויעשו זאת גם עבור צבא ארה"ב כאשר יגינו על טנקי המערכה אברמס מפני איומי שדה הקרב המודרני. אנו גאים שנבחרנו למלא תפקיד במערכת ההגנה הפעילה של טנקי המערכה של צבא ארה"ב."

    בתמונה: המכ"מ תוצרת אלת"א עם מערכת 'מעיל רוח' מותקן על טנק מרכבה סימן 3 הישראלי.

     ELM-2133

     



    0 תגובות