השב"כ חוקר את מותה של הפלסטינית "לא כשיר לחקור"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on השב"כ חוקר את מותה של הפלסטינית "לא כשיר לחקור"

    מקרה של ידויי אבנים בצומת תפוח, על ידי פואעים אלמונים אשר גרמו למותה של אישה פלסטינית, גרם למשטרה לערב את המחלקה היהודית בשב"כ. בציבור המתיישבים זועמים: "השב"כ מוציא הודאות שווא בכוח"

    יידוי אבנים צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האשם המיידי: אירוע שהתרחש בצומת תפוח פורעים לא מזוהים זרקו אבנים על מכוניות שעברו במקום, כמה מכוניות נפגעו ואישה ערבייה אחת נהרגה כתוצאה מידוי האבנים. משפחת האישה האשימה כי יהודיים זרקו את האבנים בצומת ולטענתם הם אומרים: כי שמעו אותם מדברים בעברית. בשל כך החליטה המשטרה לערב את השב"כ בעניין.

    עו"ד איתמר בן גביר מותח הערב ביקורת חריפה על ההחלטה לערב את המחלקה היהודית באירוע סמוך לצומת תפוח ולפיו טוענים הערבים נהרגה אישה מיידוי אבנים של צעירים.

    לדברי עורך הדין בן גביר: "ראשית יש לזכור שטרם ברור האם מדובר אכן בטענה נכונה או שהמדובר בעוד עלילה שרוקמים הערבים נגד המתיישבים באזור ואולם גם אם אכן המדובר באירוע של יידוי אבנים לצערי בעשרות תיקים שמגיעים על שולחני כאשר ערבים זורקים אבנים לעבר יהודים, אין חקירת שב"כ והאירוע נותר בחקירת משטרה".

    לדברי העורך דין: "הסיבה המרכזית להתנגדות לחקירת השב"כ היא אי האמון שהציבור רוחש כלפי חקירות שכאלה. הניסיון מוכיח שהמחלקה היהודית בשב"כ חוקרת נערי גבעות בצורה אגרסיבית ובעייתית מה שלא מאפשר לחקור ולבדוק את האמת אלא לכל היותר להוציא הודאות שווא".

    בן גביר קורא לראש הממשלה, לשר לביטחון פנים ולשרת המשפטים להתערב כדי שלא נחזור על חקירת דומא: "בשב"כ לא כשירים לחקור נערי גבעות, המחלקה ההיהודית בשב"כ לא צריכה לחקור את האירוע וצריך גם לזכור שלרוב המתיישבים אין אמון בשב"כ, זאת הסיבה שצריך להותיר את החקירה בידי המשטרה ולא לערב את המחלקה היהודית בשב"כ שצריכה לחקור פעולות שמסכנות את ביטחון המדינה, ולא אירוע שגם אם אכן כטענת הערבים הוא אירוע של זריקת אבנים, ואין להקל בו ראש כמובן, ניתן לערוך חקירה משטרתית"



    0 תגובות