ארדן: "איראן בונה טבעת חנק סביב ישראל מעיראק ועד לבנון"

    מוטי סבן No Comments on ארדן: "איראן בונה טבעת חנק סביב ישראל מעיראק ועד לבנון"

    ארדן חשף כי יש לחיזבאללה מאגר של 150,000 טילים כנגד ישראל, כחלק מהתוכנית השטנית האיראנית ליצור טבעת חנק סביב ישראל שתתחיל בעיראק ותעבור דרך סוריה ועד לבנון

    עשרות רקטות משוגרות בתרגיל של הצבא הרוסי צילום: צילום מסך
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חיזבאללה מחזיק במערך התקפי העומד כבר על 150 אלף טילים ורקטות, כך חושף היום (ראשון) השר לביטחון פנים ולעניינים אסטרטגיים גלעד ארדן בכנס 'מכון ירושלים לעניינים אסטרטגיים', העוסק בעימות הישראלי-איראני. ארדן תיאר את טבעת החנק המתהדקת של איראן סביב ישראל. הוא גם העריך כי הרפובליקה האיסלאמית תשתמש בעיראק כבסיס לירי טילים על ישראל בעת של התלקחות אזורית, כך מפרסם ישראל היום.

    לדברי ארדן, החבר בקבינט המדיני ביטחוני, איראן מנסה להקיף את ישראל ממקסימום כיוונים על מנת להרתיע אותה מלפעול נגד תוכנית הגרעין. "המטרה של איראן היא להעמיק את הדילמה בישראל, האם לתקוף באיראן כאשר נוצרות עוד ועוד חזיתות סביבנו – חזיתות שנועדו לגבות מאיתנו מחיר אם נחשוב לתקוף את תוכנית הגרעין האיראנית. מפקד כוחות אל-קודס, קאסם סולימאני, רוצה להקים חיזבאללה נוסף בסוריה".

    GILAD ERDAN

    ארדן גם הזהיר מתקופת "תום אבו מאזן", לאחר שהוא יסתלק מהזירה "לא אתפלא אם איראן תנסה להרחיב את השפעתה גם ביהודה ושומרון כאשר המשילות הפלסטינית תיחלש והם יזדדקו לכספים ותמיכה. אי אפשר להגזים בשבריריות המצב. איראן יכולה בכל רגע להצית עימות שיתרחב לסוריה ולבנון. אי אפשר לשלול את האפשרות שיהיה שימוש בעיראק כבסיס לשיגור טילים לישראל. עלינו להיות ערוכים למערכה רב זירתית".

    השר ארדן קרא לצה"ל להרחיב את בנק המטרות בסוריה "להרחיב את הפעילות ההתקפית של ישראל בסוריה. יש להגדיל את בנק המטרות ולכלול בו קשת רחבה של אתרי פיקוד ושליטה, אתרי מודיעין המשמשים את המליציות השיעיות. הניסיון של איראן צריך לעלות לה ביוקר והעם באיראן צריך לראות זאת", אמר ארדן.

    בנוסף תקף ארדן בחריפות את האיחוד האירופי בהובלת שרת החוץ שלו פדריקה מוגרני, "המשקיעים מאמצים עצומים בדאגה כביכול לזכויות האדם של הפלסטינים, בכלל זה בחאן אל-אחמר, אבל מתעלמים התעלמות מוחלטת מהפרות זכויות האדם באיראן, כולל ירי במפגינים. יתירה מכך, האיחוד האירופי עושה כל מאמץ להגביר את ההשקעות האירופאיות בכלכלת איראן".

     



    0 תגובות