הצהרת חברי מועצת הרבנות • מרן הגר"י יוסף: "החלטותיכם משפיעות על העולם כולו"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הצהרת חברי מועצת הרבנות • מרן הגר"י יוסף: "החלטותיכם משפיעות על העולם כולו"

    מועצת הרבנות הראשית לישראל החדשה הצהירה אמונים הבוקר בטקס מיוחד בבית הנשיא • מרן הראשל"צ הגר"י יוסף: "החלטות המועצת משפיעות ברחבי העולם" • הרה"ר הגר"ד לאו: "קורא לגנות ביטויי הסתה כנגד המגזר הדתי והחרדי במהלך הקמפיין הבחירות לרשויות המקומיות"

    צילום: מארק ניימן, לע"מ
    15:47
    16.04.24
    אתר קול חי No Comments on "איך סידרת את זה?": מרן הרב אלבז בקטע אדיר מחידון ההלכה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי מועצת הרבנות הראשית הצהירו אמונים היום (רביעי) בפני נשיא המדינה רובי ריבלין, בבית הנשיא. באירוע השתתפו הרבנים הראשיים נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הרב הראשי מרן הגאון רבי יצחק יוסף, נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, שר הפנים ומ"מ השר לשירותי דת אריה דרעי ומנכ"ל הרבנות הראשית משה דגן, רבנים ואישים נוספים.

    נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הגר"י יוסף דיבר על תפקידיה של הרבנות הראשית ועל השפעתה על ארץ ישראל ועל יהדות התפוצות: "תפקידה של מועצת הרבנות הראשית לישראל הוא לקדש שם שמים בארץ ובעולם, מעבר לתפקידה של מועצת הרבנות לדון בנושאי ההלכה ולתת חוות דעת הלכתית בנושאים העולים בפניה, ההחלטות המתקבלות במועצת הרבנות הראשית לישראל משפיעות לא רק בארץ אלא משפיעות רבות בחו"ל, בביקורים שלי בחיזוק קהילות יהודיות בתפוצות אני רואה את הצימאון האדיר של יהדות בחו"ל להחלטותיה של מועצת הרבנות. בהיסטוריה של מועצת הרבנות הראשית ישבו גאוני עולם וגם היום ברוך השם חברים בה רבנים חשובים וגאונים תפקיד של חברי מועצת הרבנות הוא עם אחריות רבה במטרה לקדש שם השם".

    במהלך הטקס דיבר הרב יוסף בעניין זכות הקיום של העם היהודי בארץ ישראל: "הזכות שלנו להיות בארץ ישראל זה בזכות התורה שלנו, בזכות התנ"ך, ארץ ישראל שייכת לנו על פי הבטחה מהקב"ה, לפני מספר שנים לפני הבחירות לרבנות הראשית נפגשתי עם אחד מראשי הערים בארץ הוא אמר לי אני מוכן לבחור ברב בתנאי שנאשר תחבורה ציבורית בשבת, אמרתי לו מה אנחנו עושים כאן בארץ ישראל וכי אנחנו ליסטים שלקחנו בתים מהערבים וכבשנו אותם? אנחנו כאן בזכות ההבטחה של הקב"ה לתת לנו את ארץ ישראל, אי אפשר לעשות בארץ ישראל תחבורה ציבורית בשבת, זה מסיר מאתנו את הזכות להיות כאן. אי אפשר לקחת דף אחד מהתורה שהארץ שייכת לנו ולזרוק את כל השאר".

    בסיום דבריו בירך הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הגר"י יוסף את חברי מועצת הרבנות הראשית: "אני מברך את חברי המועצה שנזכה לעבוד בשיתוף פעולה ויתקדש שם ה' ברבים על ידינו".

    לאחר מכן נשא נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו דברים, במהלך דבריו התייחס הרב לצורך בחיזוק האחדות של עם ישראל: "מועצת הרבנות הראשית מכילה מטבעה רבנים מכל המגזרים והעדות. גוונים שונים שלכולם יש מחנה משותף אחד, כולם שותפים למשימה הגדולה שעליה אנחנו מתפללים, שיבין כל יצור כי אתה יצרתו … שיאמר כל אשר נשמה באפו השם אלוקי ישראל מלך ומלכותו בכל משלה. אנו יכולים להיות חלוקים על דרך זו או אחרת, כיצד להגיע למציאות כזאת. אך המחלוקות לא פוגעות במציאות המשותפת כל עוד יודעים לתת מקום בצורה הראויה והמכובדת".

    לאחר מכן פנה הרב הראשי הגר"ד לאו לנשיא המדינה: "אני מבקש לנצל את הבמה המכובדת כאן בבית שמסמל אחדות ומבקש ממך כבוד הנשיא, להיות שותף איתי לקריאה של גינוי. לצערי בשבועות האחרונים אנו רואים ביטויי שנאה וסרטוני איבה שמסתובבים ברחבי הארץ בתל אביב, בחולון, ברמת גן ובאשדוד. ואני שואל האם בעיני ראש הסיעה זה העתיד שהוא רואה לעם ישראל? הרי כאשר אחד מראשי הערים בסיעתו רק נחשד במשהו מיד הורחק מהמפלגה וכאן אנחנו לא שומעים כל התייחסות לביטויי ההסתה החמורים. אותם חברי כנסת אשר פונים בכל עת לרבני ישראל ואומרים להם תהיו מקבלים, תהיו מכילים. האם הם מוכנים להכיל את גילויי השנאה וההסתה הזו? וכמו שאמר סבי כשנתקל בגילויי שנאה על היותו אדם חרדי אני מאד רוצה לקוות שלא זה העתיד של מדינת ישראל".

    בסיום דבריו איחל הרב לאו לחברי המועצת כי "אני מתפלל ומאחל שתהיה לכולנו סיעתא דשמיא לכוון לאמיתה של תורה, לומר את המילים הנכונות ולקבל את ההחלטות הנכונות, אשר יקרבו בינינו לבין עצמינו ולבין אבינו שבשמים".

    נשיא המדינה ראובן ריבלין פתח בדבריו ואמר: "אחד מתפקידי המועצה הוא 'פעולות לקירוב הציבור לערכי תורה ומצוות'. קירוב הציבור לערכי תורה ומצוות זהו תפקידו של כל רב בישראל מאז ומעולם. זו האחריות המוטלת על כל מנהיג רוחני באשר הוא. זו הציפייה של הציבור אותה הרב אמור למלא. ניתן להניח שהפעולות הללו משתנות לפי המקום, לפי הזמן ולפי הציבור. לא הרי תפקידו של רב בעיר שבה מרבית האנשים שומרי תורה ומצוות, כתפקידו של רב בעיר מעורבת. ייתכן שדברים שהיו נחוצים בעבר, כבר לא נחוצים היום. וגם להפך, אולי תפקידו של רב בעת הזו דורש פעילות אחרת. עליו להבין את רוח התקופה, את התרבות, את הערכים המכוננים, עליו להכיר את הטכנולוגיה, ולדעת כיצד להתייחס לאתגרים שהיא מציבה בפנינו", אמר הנשיא.

    "אל מול האפשרות הזו לקדש שם שמיים, ניצב גם סיכון עצום לגרום חילול השם", אמר הנשיא. "משום שכל התנהגות בלתי נאותה, או אף התנהגות הנתפסת כבלתי נאותה, לפי ערכיו של הציבור, עלולה לגרום חילול השם".

    בהקשר זה התייחס הנשיא לאפליה של בני העדה האתיופית ביקבי ברקן ואמר: "אני מבקש להזכיר את החובה שלנו, כולנו, לפעול יחד כדי למנוע פעולות של פגיעה, הפליה והדרה של קהילת יוצאי אתיופיה בישראל כפי שארע לאחרונה ביקבי ברקן. החלטתו ההיסטורית של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, אחדה בינינו לבין אחינו יוצאי אתיופיה, ועלינו להמשיך בדרכו המאחדת בין שבטי ישראל, והמרבה שלום ביניהם, וכפי שאמר בנו הראשון לציון: 'יוצאי אתיופיה הם אחינו ואחיותינו, והם יהודים לכל דבר ועניין'".

    בסיום דבריו הדגיש הנשיא: "אם נתייחס לכל אחד ואחת בשוויון, בנחת, באורך רוח, ללא אפליה, ייפלו וייתמו כל גורמי הקנאה והשנאה, המחלוקת והמפלגתיות. לחיוך שלכם, לדברי העידוד שלכם, ליחס שלכם לעשיר כמו לדל, יש ערך רב בעיני השומעים, יש תוצאות חינוכיות ברוכות. אני מאחל לכם שתזכו לקדש שם שמיים בכל הליכותיכם. היו ברוכים".

    שר הפנים ומ"מ השר לשירותי דת אריה דרעי פתח את דבריו באיחולים לשר הדתות דוד אזולאי: ראשית ברצוני לשלוח איחולי החלמה מהירה לידידנו שר הדתות הרב דוד אזולאי בן פרלה, שכולם מתפללים כל הזמן להחלמתו המלאה. אני כאן לא בתפקיד שר הדתות אלא כמ״מ זמני, בגלל אילוצי החוק ראש הממשלה דרש ממני למלא את החלל ואני עושה זאת עד שחשוב במהרה".

    השר דרעי עמד בדבריו על המאבק הגדול המתחולל מצד גורמים פוליטיים ואחרים המנסים כל העת לכרסם במעמדה ובסמכותה של הרבנות הראשית, כפוסקת בענייני דת ומדינה. "המאבק הזה מתחולל בכל מיני תחומים כמו הגיור, הכשרות, רבני הערים ועוד. הם לא משלימים עם כך שהרבנות הראשית היא הגוף הרישמי המוסמך לחוות דעה בנושאים הללו והם אלו שמהווים את הקונצנזוס בעם בנושאים הללו. תפקידכם הוא לעמוד על המשמר, לחוות את דעתכם וזה יתן לנו כוח להילחם בכנסת ובממשלה על הדברים החשובים".

    השר דרעי הזכיר בדבריו את החוסר הגדול והמשווע הקיים בנושא תקנים לרבני שכונות ופנה לנשיא המדינה לתקן את העוול. "כבר שנים רבות שלא ממנים רבני שכונות. כל תקן שמתפנה חוזר מיידית לאוצר. מדינת ישראל התפתחה והתקדמה, הוקמו עשרות בתי דין ובתי משפט בכל נושא, ורק בתחום רבני השכונות שהוא כל כך נצרך לאזרח, הוא הרב המטפל אישית בכל ענייני התושבים, זה נותר תקוע וקפוא. חיייבים לשחרר את החסם הזה", אמר.

    את הטקס הצהרת האמונים הנחה מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן.

    הרבנים הגאונים, חברי מועצת הרבנות הראשית הנבחרים, שהצהירו אמונים: הרב אייל כרים, הרב אליעזר-שמחה וייס, הרב אריה שטרן, הרב יהודה דרעי, הרב יעקב רוז'ה, הרב יעקב שפירא, הרב יצחק לוי, הרב יצחק פרץ, הרב יצחק רלב"ג, הרב יצחק-דוד גרוסמן, הרב רצון ערוסי, הרב שמעון אליטוב, והרב שמואל אליהו.



    0 תגובות