"כמעט נגמר בלינץ' או חטיפה" – 'תחקיר' חדירת המחבלים

    admin2 1 Comment on "כמעט נגמר בלינץ' או חטיפה" – 'תחקיר' חדירת המחבלים

    לפני כשבועיים במהלך אירועי האלימות על הגדר בחסות העשן הרב, פרצו מספר מחבלים את גדר הגבול והתקרבו לכיוון עמדת הצלפים המאויישת. מחבל שחמק מעיני הצלפים הסתער עלי חייל עם סכין, ברגע האחרון המחבל חוסל בקור רוח | התחקיר המלא

    מחבל מתקדם אל עבר עמדת הצלפים, לאחר פריצת הגדר
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סכנה ביטחונית חמורה: התמונות שמגיעות מכלי התקשורת הערביים, על חדירות המחבלים במהלך המהומות לשטח ישראל וחזרה, תמיד היו נראות מדאיגות. שרים אף התבטאו בעניין כי מחבל שפורץ את הגדר בן מוות. היום (חמישי) נחשף בחברת החדשות ממצאי תחקיר צה"ל על אירוע שהיה הכי קרוב לחטיפת חייל, שקרה בשנים האחרונות. ממצאי התחקיר לגבי אותו אירוע הוסתרו עד כה מהציבור,  לדברי העיתונאי ניר דבורי.

    זה קרה ביום שישי לפני שבועיים, בהסתערות של פלסטינים על הגדר. תחקיר צה"ל קובע ששלושה צלפים של שייטת 13 שכותרו בעמדה בגבול ישראל-עזה פעלו למופת. אולם, כשל בהקפצת התיגבור, עלול היה להוביל ללינץ' או לחטיפה.

    מרחק עמדת צה"ל מהגדר כמאה מטר. בתוכה שהו שלושה לוחמים צלפים של שייטת 13. בחסות עשן הצמיגים חדרו לשטח ישראל 25 פלסטינים אחרי שהרסו את הגדר. 3 מהם רצו לעבר העמדה.

    שני פלסטינים נורו מטווח של 10 מטרים כשניסו לטפס לעמדה לאחר נוהל מעצר חשוד. חבריהם מתקרבים לוקחים את הגופות ונמלטים לשטח עזה. לא ידוע עקב כך האם נשאו נשק.

    תצפיתנית צה"ל זיהתה את הפלסטיני השלישי מתחת לעמדה בנקודה מתה מבחינת הצלפים והזהירה אותם שהוא עולה לכיוונם.

    אחד הלוחמים שיפר את מיקומו וגילה את הפלסטיני במרחק של פחות ממטר ממנו כשהוא מנסה להקיף את העמדה ולהפתיעם מאחור. הלוחם ביצע נוהל מעצר חשוד. הפלסטיני שלף סכין הסתער על הלוחם וניסה לגנוב את נשקו. לוחם השייטת נאבק בו השתחרר ממנו ובקור רוח חיסל אותו. הגופה נשארה בידי צה"ל.

    זאת, בניגוד להודעת צה"ל הוציא הודעה שחוסל ממרחק רב. מהתחקיר עולה כי:  זה היה האירוע הכי קרוב לחטיפת חייל מאז החלו האירועים על הגדר; מדוע לא הוקפץ כוח תגבור לאחר שכבר זוהתה קבוצת הפלסטינים חודרת. הלוחמים היו בנחיתות מספרית קשה.

    תפקודם המבצעי של הלוחמים היה למופת, הם מנעו פיגוע או חטיפה. נהגו באומץ רב. מבחינת הצבא זהו אירוע חמור ביותר בו כוח מבודד היה מוקף עשרות פלסטינים. היה יכול להסתיים אחרת לגמרי. לינץ' או חטיפה.

    הפרטים האלה הוסתרו מהציבור.

    WhatsApp Image 2018-10-25 at 21.37.42WhatsApp Image 2018-10-25 at 21.37.42(1) WhatsApp Image 2018-10-25 at 21.37.42(2) WhatsApp Image 2018-10-25 at 21.39.57 WhatsApp Image 2018-10-25 at 21.40.00



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      התשובה היא אחת
      "אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר"
      ועלינו מוטלת החובה ללמוד ולהתפלל על החילים ועלינו…