ראה"מ בועידת תחליפי הדלקים: "התחלנו בסוסיתא והגענו למחשב על גלגלים"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ בועידת תחליפי הדלקים: "התחלנו בסוסיתא והגענו למחשב על גלגלים"

    ראש הממשלה השתתף בועידת תחליפי הדלקים, והעניק את הפרסים לזוכים

    בכנס היום עם הזוכים צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (שני) בוועידת רה"מ לתחליפי דלקים בתל אביב. השנה התקיים הכנס הבינלאומי השישי לתחבורה חכמה. כמידי שנה מוענק פרס על סך מיליון דולר.

    מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע: "אנו בישראל האמנו בתחילה שאנחנו צריכים להשקיע בתעשיית הרכב המסורתית, וכך עשינו. הייתה לנו מכונית תוצרת ישראל, אני זוכר אותה לפני 50 שנה כשהייתי חייל צעיר ואז קצין ביחידה שלי וקיבלנו מכונית, שמה היה סוסיתא. היא הייתה עשויה פייברגלס. כמובן שנכשלנו כישלון חרוץ. לא יכולנו להתחרות מבחינת ההיקף – לא על השילדה, לא על המנוע, לא על הצמיגים.

    כעת, 50 שנה לאחר מכן, המכוניות משתנות. בקרוב מאוד 85 אחוז מעלות הרכב יהיה תוכנה על נגזרותיה. משמעות הדבר הוא שהמכונית הופכת למעשה למחשב על גלגלים.

    עכשיו אנחנו יכולים להתחרות, וכך אנחנו עושים. יש לנו כ-500 חברות סטארט-אפ העוסקות ברכבים אוטונומיים וטכנולוגיות נגזרות, והפכנו לאחד משניים או שלושה מרכזים גדולים של הטכנולוגיה החדשה הזאת בעולם כיוון שכל הסיפור הוא ביג דאטה, קישוריות ובינה מלאכותית והשילוב של שלושתם. כך אנו יוצרים תעשיות חדשות. זה קורה בסייבר, זה קורה בבריאות דיגיטלית, בחקלאות מדייקת – בכל תחום, וזה קורה בענק בתחבורה חכמה.

    בזכות הצלחתה של ישראל וצמיחתה כמעצמה טכנולוגית גלובלית, אנחנו מושיטים יד למדינות רבות. מעמדנו בעולם השתנה, האופקים הדיפלומטיים שלנו מתרחבים מעבר לכל דמיון במהירות רבה.

    בשבוע שעבר סגן נשיא סין ערך כאן ביקור בן שלושה ימים. שלושה ימים. לפני כן ביקר כאן ראש ממשלת הודו במשך ארבעה ימים, ואני קיימתי ביקור גומלין בן ארבעה ימים. ראש ממשלת יפן אבה היה כאן. בתוך שנים ספורות, ההשקעות היפניות בישראל צמחו פי 44.

    משהו עצום מתחולל בישראל. אנחנו רואים את אותו הדבר במגעים שלנו. בזכות הטכנולוגיה, בזכות היכולת לשנות את העולם – במים, בריאות, חקלאות, IT, תחבורה, בכל תחום – בזכות כל זה מדינות ברחבי העולם, באסיה, באפריקה, באמריקה הלטינית – כל המדינות הללו מגיעות לישראל. הסיבה שאני אומר לכם את זה היא שאני חייב לצאת עכשיו כי מדינה קטנה של 207 מיליון בני אדם מעוניינת בחיזוק הקשרים עם ישראל".

    זוכי הפרס: דורון אורבך: תרומותיו הבסיסיות והישומיות של דורון באו לידי ביטוי בהחדרת חומרים לסוללות ליתיום-יון כחלופה לדלקים נוזליים לכלי רכב חשמליים.

    ד"ר לארס פיטר לינדפורס (DR.lars Peter Lindfors): לארס פיטר וצוותו יצרו מפסולת אורגנית (מוצרים כגון: שומן מן החי ושמנים) ביודיזל נקי. הטכנולוגיות שפיתחו אפשרו לחברות בפינלנד לייצר כ-3 מיליון טונות של דיזל מידי חודש אשר מסייע בהפחתת CO2 ב-8.3 מיליון טון.

    באירוע השתתפו נציגי חברות רכב בינלאומיות, אנשי עסקים, אנשי מחקר ועוד.



    0 תגובות