מלחמה כלכלית: מערכת הבנקאות העולמית הודיעה על השעיית איראן

    שלמה ריזל No Comments on מלחמה כלכלית: מערכת הבנקאות העולמית הודיעה על השעיית איראן

    בכירי הממשל האמריקני התייצבו מול המצלמות לאחר כניסת הסנקציות כנגד איראן. לדבריהם צפויות אף סנקציות נוספות. ארה"ב עוקבת אחרי מעשיה של איראן. ואכן ניתן היתר זמני למספר מדינות לסחור עם איראן. מערכת הבנקאות העולמית הודיעה היום על השעייתה של איראן מהשירות הבנקאי "משיקולי יציבות"

    איראן. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מלחמה כלכלית. היועץ לביטחון לאומי ג'ום בולטון, אמר היום (שני) עם כניסת הסנקציות הקשות ביותר כנגד איראן, "כי לא נאמרה המילה האחרונה וכי צפויות להגיע עוד סנקציות על איראן". את הדברים אמר בראיון לפוקס ניוז.

    כמו כן, מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אמר היום בהצהרה על חידוש הסנקציות האמריקאיות על איראן כי "ארה"ב עדיין מקווה שאפשר להגיע להסכם חדש עם איראן". המטרה היא כי "הסנקציות יאיצו את התפרקות הכלכלה האיראנית. מעל 20 מדינות כבר חדלו מייבוא הנפט מאיראן, מה שמוריד את הכמות בכמעל מיליון חביות".

    עוד הוסיף מזכיר המדינה פומפאו כי ארה"ב העניקה פטורים "זמניים" לשמונה מדינות שונות: סין, הודו, קוריאה הדרומית, טורקיה, איטליה, יוון, יפן וטייואן. האיום הגדול על כל המזרח התיכון והשלכותיו לעולם היא איראן. "איראן היא הכוח שמערער את היציבות במזרח התיכון כיום", אמר פומפאו.

    בחלק הפקרטי של הסנקציות, התייחס אליהם שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, בדבריו הוא קרא לאיחוד האירופי לכבד את הסנקציות על איראן, אולם הוסיף כי ארה"ב תתיר עסקאות מסוימות מול איראן, 'רובן מסיבות הומניטאריות'.

    בנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל, רשם הישג כביר בהטלת הסנקציות לאחר שביקש מנשיא ארה"ב להכניס את מרכיב האשראי בסנקציות וקיבל. היום הודיעה מערכת הבנקאות העולמית (SWIFT) כי היא משעה את גישתם של הבנקים האיראניים למערכת הכלכלית הבין-לאומית, הסיבה לדבריהם: "שיקולי יציבות המערכת הפיננסית העולמית". לא הוזכרו עניין הסנקציות בהודעה.

    הוצאת איראן מהמערכת הבנקאות וסליקת האשראי, היא מהמכות הקשות שקיבלה איראן במסגרת הסנקציות, הצעד מקשה מאוד על אופן הסחר של איראן עם מדינות העולם.



    0 תגובות