איך נכנע האדמירל עטור האותות ואיך זה קשור אלינו?

    אריאל כהן No Comments on איך נכנע האדמירל עטור האותות ואיך זה קשור אלינו?

    איך אנו יודעים מתי אנחנו באמת מיואשים מלהצליח, ומתי אנחנו סתם מכינים לעצמינו תירוץ? לחוסר עבודה קשה | הזעם של האדמירל על סיפון המשחתת בשעת לילה מאוחרת | אל תפספסו

    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אולי זה נראה לכם משונה, אך לרבים מאתנו יש את הנטייה בהרבה מקרים, בהם אנו דופקים את הראש בקיר.

    אז במה דברים אמורים, מתי אנו דופקים את הראש בקיר? ומתי זה תרוץ במקום לעשות עבודה קשה בדרך להצלחה?

    כאן מגיע היבט המבחן הנקרא בפי העם: 'מבחן התוצאה'.

    בכדי להמחיש, אשתף אתכם בסיפור אמיתי, שהתרחש לפני עשרות שנים, היה זה בזמן מלחמת העולם השנייה, באחת החזיתות שטה משחתת אמריקנית, ה – U.S.S וושינגטון, בפיקודו של אדמירל אמריקאי בכיר, עטור אותות וניצחונות.

    בשעות הלילה המוקדמות בעודם משייטים, היה האדמירל על גשר הפיקוד. לפתע, הודיע לו הנווט שבמרחק לא רב מהם, הוא מבחין באור סימון שממוקם בדיוק מולם.

    זאת ועוד, הסימון נראה קבוע ולא מתרחק מהם, עובדה המצביעה על כך שכלי השייט מתקדם לעברם במסלול התנגשות.

    מיד העביר האדמירל פקודה לקשר המשחתת בזו הלשון: "אנו במסלול התנגשות, מציע שתתקנו 20 מעלות לצפון". הקשר העביר את השדר ולאחר כשתי דקות התקבלה ההודעה הבאה: "אכן אנו במסלול התנגשות, מציע שתתקנו אתם 20 מעלות לדרום".

    האדמירל קיבל את השדר ורתח מיד על חוסר הכבוד, את כעסו הוא ביטא מיד בשדר הבא שהורה להעביר: "אני אדמירל, תקנו מיד 20 מעלות לצפון, בפקודה!" השדר החוזר הוציא אותו לחלוטין מכליו: "אני רב"ט, מציע שתתקנו אתם".

    בשלב הזה, האדמירל באמת רתח והורה להעביר השדר הבא :"אנחנו ספינת מלחמה! תקנו מיד 20 מעלות לצפון!"

    לאחר דקה התקבל המסר החוזר: "אני המגדלור…" .

    הסיפור הזה בא ללמד אותנו ולהמחיש לנו, שיש דרך לפעול ולייצר לעצמנו מצפן, בכדי שהפעולות שנעשה יהיו איכותיות ויובילו אותנו להצלחה.

    עכשיו נותר לנו רק לבחור, האם אנו רוצים ליצור לעצמנו איכות חיים ולפעול באמצעות מצפן שיאפשר לנו דרך התוצאות לדעת ולבחון את הדרך שבה אנו פועלים האם אנו בדרך הנכונה ואנו מובילים את עצמנו להצלחה או שאנו מובילים את עצמנו לכישלון ולתוצאות שפחות או כלל לא מקדמים אותנו.

    במאמר הבא בעזרת השם נשתדל להסביר למה יש נטיה לנו כבני אדם האוהבים את עצמנו, ורוצים ושואפים להצליח, לפנות לכיוונים שלא משרתים את התועלת שלנו.



    0 תגובות