ראש השב"כ: "חמאס אינו מעוניין במערכה כנגד ישראל, אך יכול להגרר לשם"

    שלמה ריזל No Comments on ראש השב"כ: "חמאס אינו מעוניין במערכה כנגד ישראל, אך יכול להגרר לשם"

    בהופעתו בפני ועדת חוץ וביטחון התייחס ראש השב"כ למצב הביטחוני והישגי מערכת הביטחון: "הצלחנו לסכל 480 פיגועים. עצרנו 219 חוליות חמאס ו- 590 מפגעים בודדים". בהתייחסו לניסיונות הפיגועים ביו"ש אמר: "הפיגועים מוכוונים מכיוון לבנון עזה וטורקיה". והאם השב"כ בעד ביטול 'הסכמי אוסלו'?

    ראש השב"כ נדב ארגמן | צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש השב"כ, נדב ארגמן, השתתף היום (שלישי) בועדת חוץ וביטחון בכנסת, והתייחס לאירועי התקופה האחרונה ברצועה, לדבריו,  חמאס אינו מעוניין במערכה צבאית מול ישראל בשלב הזה, מאידך בארגון נחושים להמשיך בקמפיין השיבה, באופן שעשוי לגרור אותה לשם. עוד בדיון התייחס ארגמן לברית בין חמאס לאיראן "חיזוק הקשר בין הציר השיעי לבין חמאס עשוי לסייע לשדרוג יכולותיו של הארגון".

    ראש השב"כ, נדב ארגמן, שלא מרבה להופיע ולדבר בפומבי הופיע היום בפני ועדת חוץ וביטחון של הכנסת ואמר: "המצב בזירה הפלסטינית מאוד לא יציב בשנה האחרונה. שטח רוחש. חמאס מנסה להוציא פיגועים בגזרת יו"ש בהכוונה מעזה טורקיה ולבנון. הצלחנו לסכל 480 פיגועים. למזלנו רוב הפיגועים אינם צולחים"

    בדבריו הוא ציין כי אין ידע מוחלט לגבי כוונות חמאס "אנחנו בין ספק מערכה או לקראת מערכה מצד אחד, וניסיון לייצב את המצב ההומניטרי מצד שני. המציאות האפשרית ביהודה ושומרון היא תולדה של פעילות מאומצת מאוד של כל מערכת הביטחון הישראלית שמאפשרת לאזרחים ישראלים לחיות את חייהם ביום יום".

    בהתייחסו למצב ביבודה ושומרון השקט יחסית אמר  "מעל פני השטח אנו יכולים להבחין בשקט יחסי אבל הוא שקט מתעתע".

    ראש השב"כ חשף כי בחמאס מנסים להוציא פיגועים ביבודה ושומרון, מי שמכוון לפיגועים הם מעזה לבנון ואף טורקיה  "בשנה האחרונה חווינו פיגועים. הצלחנו לסכל 480 פיגועים. עצרנו 219 חוליות חמאס ו- 590 מפגעים בודדים. זה יכול להצביע על היקף הטרור מתחת לפני השטח. למזלנו רוב הפיגועים אינם צולחים".

    בתשובה לשאלתה של חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין, (המחנה הציוני) האם נכון, לנוכח מדיניות הממשלה מול יהודה ושומרון ועזה, ללכת למהלך של ביטול הסכמי אוסלו, השיב ארגמן באופן נחרץ כי הוא מתנגד לביטול ההסכמים: "אני מציע כלל לא להתקרב לאפשרות הזו".

    עוד אמר ראש השב"כ בישיבה כי גם בתחום הסייבר הצליח השב"כ לסכל מתקפות בתחומי הטרור והריגול נגד ישראל.



    0 תגובות