מרשם לכולם: ניתן יהיה לקנות תרופות מרשם בכל בית מרקחת

    איתי גדסי 1 Comment on מרשם לכולם: ניתן יהיה לקנות תרופות מרשם בכל בית מרקחת

    אושר סופית: כל מרשם שיונפק בקופות החולים יהיה תקף בכל בית מרקחת בישראל, ללא קשר להסדר מול קופות החולים. ח"כ פורר: "בזמן מחלה, הדבר האחרון שעומד לנגד עיננו הוא חיפוש אחר בית מרקחת שיקבל את המרשם שלנו. עשינו סוף לבירוקרטיה"

    צילום: פלאש 90
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק "מרשם לכולם" כל מרשם שיונפק יהיה תקף לכל בתי המרקחת בארץ, גם מי שלא נמצא בהסדר, את החוק יזמו ח"כ עודד פורר, אחמד טיבי, נורית קורן, יואב קיש וקבוצת חברי כנסת.

    עד היום, תרופות שנרשמו במרשם דיגיטלי יכלו המטופלים לרכוש רק בבתי מרקחת של קופת החולים, או בתי מרקחת שלהם הסדר עם הקופה הרלוונטית, מה שהגביל את המבוטחים במקום וזמני הרכישה. על פי הצעת החוק, כל בית מרקחת יוכל מעתה למכור למטופלים תרופות שנרשמו עבורם במרשם דיגיטלי, גם אם הוא אינו עובד בהסדר עם קופת החולים שהנפיקה את המרשם.

    בדברי ההסבר נכתב: "לאחרונה החלו קופות החולים לנפק מרשמים דיגיטליים דרך המחשב. המרשם הדיגיטלי נשלח אוטומטית לבית המרקחת של קופת החולים, וכך הצרכן מחויב לרכוש את התרופה אך ורק בבתי המרקחת של קופות החולים ואינו חופשי לקנות את תרופותיו בכל בית מרקחת, כפי שיחפוץ".

    ח"כ פורר: "הצלחנו לשים סוף לעוולה בירוקרטית שפגעה בנו בדיוק ברגעים הקשים ביותר, בזמן מחלה או ברגעים שהגוף חלש והדבר האחרון שעומד לנגד עיננו הוא חיפוש אחר בית מרקחת שיקבל את המרשם שלנו".



    1 תגובות

    מיין תגובות