הרה"ר הגר"ד לאו: "גופים דתיים ליברלים מנסים להחליש את הרבנות"

    איתי גדסי 1 Comment on הרה"ר הגר"ד לאו: "גופים דתיים ליברלים מנסים להחליש את הרבנות"

    נשיא בית הדין הגדול הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, נפרד מתפקידו כנשיא מועצת הרבנות הראשית וכותב: "גופים רבים שנתמכים ע"י גורמים זרים, מנהלים מאבק במטרה לשנות את צביונה היהודי – ציוני של המדינה. מגמתם אחת – להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה"

    נשיא בית הדין הגדול והרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו צילום: יעקב כהן, פלאש 90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי לישראל ונשיא בית הגדול, הגאון רבי דוד לאו שיגר מכתב אישי לחברי מועצת הרבנות הראשית עם ההחלטות שהתקבלו במשך כהונתו כנשיא המועצה. במכתב העלה הרב את סוגיית מקומה של הרבנות והיהדות המסורה מדור דור במרחב הציבורי.

    "אין זה סוד, שמעמד הדת במדינת ישראל בכלל ושל הרבנות הראשית בפרט, אינו במיטבו. נושאים שעד לפני דור לא עלו על שולחנם של גדולי ישראל, עולים על שולחננו מידי יום. גופים רבים שנתמכים ע"י גורמים זרים, מנהלים מאבק במטרה לשנות את צביונה היהודי – ציוני של המדינה. מגמתם אחת, להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה. הם מתמקדים במספר נושאים, האחד, נגד זהותה הציונית של המדינה, והשני, נגד זהותה היהודית. אופן המאבק הוא ראשית, שינוי הסטטוס קוו בנושא דת שהיה מקובל עד כה, ובעיקר להחליש את מעמדה של הרבנות הראשית לישראל, כשהיעד הוא הפרדת דת מהמדינה. להפוך את מדינת ישראל למדינה ללא כל צביון יהודי. האמצעים שעומדים להם עצומים. הם פועלים להשפיע על דעת הקהל ומטמיעים בלב הציבור כי אין צורך ברבנות הראשית", כתב הרב.

    "לצערי, גם גופים שהם שייכים לזרם הדתי-ליברלי, משתפים פעולה עם הרעיון להחליש את הרבנות הראשית. להקים רבנות קהילתית שבה כל קהילה תוכל לבחור לעצמה רב שמתאים לה. להקים מערכת גיור נפרדת, בתי דין עצמאיים וכו'. חלקם אף מציגים את תורתם בריש גלי, ומתיימרים לומר שהם ממשיכי דרכו של מרן הגראי"ה קוק. הדברים מחלחלים גם לציבור הדתי. מי שנלחם למעט את מעמדה של הרבנות הראשית משתמש בכל האמצעים. ולא חסרים אמצעים כספיים בידם ללחום ולפגוע בדעת הקהל ולהרחיקם מהרבנות הראשית. הרבנות הראשית נאלצת להיאבק כנגד מגמה זו, ועל שולחנה של המועצה נדונו סוגיות כבדות משקל, במטרה להדוף את המגמה הנ"ל", הוסיף הרב.

    הרב הראשי הגר"ד לאו הוסיף במכתבו וכתב: "בתקופת כהונתי כנשיא, סדר יומה של מועצת הרבנות הראשית היה גדוש בנושאים. בכל הנושאים היתה מגמתי לקבוע תבחינים ברורים, הגונים, שקופים ואחידים. סקירה קצרה על פני סדר היום של המועצה והחלטותיה, מראה את רוחב הנושאים בהם המועצה דנה." לאחר מכן סוקר הרב את הנושאים העיקריים בהם דנה מועצת הרבנות בחמש השנים האחרונות ביניהם" כשרות, הסמכת רבני, שחיטה, שמיטה שבת ועוד נושאים רבים בהם הובילו חברי מועצת הרבנות את הקו ההלכתי. כמו כן מתייחס הרב הראשי למתווה הכותל אשר נגדו נלחמה המועצה בכדי לעמוד על זכותם של כל היהודים להתפלל במקום מתוך שמירה על קדושתו. בסיום דבריו מבקש הרב הראשי להודות למזכיר המועצה המסור הרב רפאל פראנק שליט"א על 5 שנים של עבודה למען כבודה של הרבנות הראשית. ולצוות הלשכה המסור, העובדים והעובדות, שעמלו לאורך השנים לתפקודה המכבד והשוטף של המועצה".



    1 תגובות

    מיין תגובות