הכירו: איש העסקים שקונה עסקים – בשביל לסגור אותם בשבת

    ישראל בן צבי 7 Comment on הכירו: איש העסקים שקונה עסקים – בשביל לסגור אותם בשבת

    חשיפת המהדורה המרכזית: איש עסקים עם אמונה תמימה ויוקדת החליט, שבשביל כבוד השבת, הוא ירכוש עסקים שפתוחים בשבת ויסגור אותם בשבת | וחושף: "בכירים מהעיריה פנו אליי שאני אמשיך לפתוח ולא אקבל דוחו"ת" | על הרווחים: "אין הפסדים, גם אם יורדים ההכנסות הברכה מגיעה ממקום אחר" | חיים מוקיר שבת | האזינו לראיון

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חשיפת ה'מהדורה המרכזית': חיים, איש עסקים ירושלמי אדם מאמין באמונה שלמה ואמיתית, וכיהודי שלבבו חם לקדושת השבת החליט, שכאיש עסקים הוא יעשה מהלכים עסקיים שאין להם אח ורע בעולם. עסק שאינו שומר שבת הוא קונה אותו רק על מנת…לסגור אותו בשבת.

    בראיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן אומר חיים: ,אני אדם מאמין ויודע שהשבת היא מקור הברכה לכן החלטתי לקנות את העסקים וסגור אותם בשבת".

    על העסקים שסגר: "היה עסק מאוד מוכר בעיר ירושלים, קניתי את העסק באמצע שבוע בתקופה שהעסק עובד בשיא הכנסותיו, בסוף השבוע סגרנו את העסק. היו תגובות מאנשי עסקים ומהציבור". ולא רק זה איש העסקים מגלה: "כי באו אליו אנשים מטעם העירייה ושאלו אותו למה הוא סוגר בשבת ואם הוא צריך עזרה? עניתי להם שזה מה שטאני מאמין שהשבת היא מקור הברכה".

    "בכירים בעירייה הבטיחו לי שלא יהיה דוחו"ת העיקר תמשיך לפתוח בשבת" גם ברשתות החברתיות היה לחץ עליי אבל זה נרגע אומר חיים. "בהתחלה הם חשבו שבגלל לחץ חרדי סגרתי, אחרי שהבינו שזאת האמונה שלי, זה נרגע". עוד מספר חיים: "אנשים לא האמינו למה עסק שכל כך מצליח פתאום נסגר בשבת לכן היה רעש גדול מהעניין".

    בנימה אישית אומר איש העסקים: "היו בחורי ישיבות לשעבר שהיו מכירים את המקומות הללו ואני סגרתי אותם בשבת כדי שאנשים לא יכשלו".

    עוד מגלה חיים: "רבי דוד אבוחצירא אמר לי תעשה עסקים תעשה הכל, אבל לפתוח בשבת זה הכי גרוע". לגבי הרווחים: "אין הפסדים גם אם במקום אחד ירדו ההכנסות ממקום אחר הברכה מגיעה".

    האזינו לראיון:

    צילום: פלאש 90


    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      אשריכם ישראל שירבו כמותו

    2. 6

      אשרינו שזכינו לכזה אדם ישר בדורנו המבולבל והמסונוור
      שכרו רב מן השמים………נחלה בלי מצרים

    3. 5

      אם הוא יצליח לסגור את המדינה בשבת זה יגרום למהומות חילול בתי כנסת. מלחמת חורמה של קיצונים בדתיים.
      יש פסוק "צדיק באמונתו יחיה" אסור לגרום לאנשים להיות כמוהו.
      למען שלום המדינה אני מהחל לו כישלון חרוץ.

    4. 4

      כל הכבוד לו זו זכות עצומה
      שיבורךךךךל

    5. 3

      ממש כל הכבוד זו זכות עצומה

    6. 2

      ישר כח אלוקים איתך ועם ישראל בהדרו ותפארתו איתך לאורך כל הדרך