- רדיו קול חי - -

הטרור נמשך אבל בעצימות נמוכה: סינוואר; "אין הסכם עם ישראל"

בצל ההסדרה. במהלך יום שישי הגיעו אלפים אחדים של מפגינים אל עבר גדר הגבול. במהלכם יידו מחבלים אבנים ואמצעי פגיעה אל עבר חיילי צה"ל. כתוצאה מהעימותים 146 פצועים, כולל 35 נפגעים מירי חי של כוחות צה"ל. יש לציין כי עומצת האלימות הייתה נמוכה מאוד מצעדות השיבה שלפני ההסדרה, כמו כן מספר המשתתפים היה נמוך משמעותית לעומת צעדות השיבה שלפני מספר שבועות.

בריאיון שהעניק ביום שישי, לרשת התקשורת הלבנונית אל-מיאדין אמר מנהיג חמאס יחיא סינוואר כי “אין הסכם עם ישראל. יש הבנות עם אחינו המצרים, הקטארים ובאו”ם להסרת המצור על הרצועה”.

סינוואר התייחס גם למענק הקטארי, שהועבר לטובת תשלום משכורות פקידי חמאס בסקטור האזרחי ברצועה, ואמר כי “צעדות השיבה נמשכות ואין קשר בין המענק הקטארי לבין איזה שהן הבנות רגיעה עם ישראל”.

סינוואר, שהגיע לאחד ממוקדי ההפגנות השבועיות בגבול הרצועה, אמר עוד כי ההקלות במצור על עזה עד להסרתו הסופית הן תולדה ישירה של המאבק הבלתי מתפשר של העם הפלסטיני בעזה והפגנות השיבה בגדר שיימשכו במתכונת של מאבק עממי עד להסרה מוחלטת של המצור שהטיל הכיבוש על עזה.

לטענתו “חמאס אינו מנהל מו״מ ולא ינהל מו״מ עם האויב הציוני”.

חמאס שמפחד להתפס כביכול נכנע לישראל, מנסה לזרות חול בעיניי הערבים שאין שום הסדרה מול ישראל וחמאס. בשטח הדברים נראים שונים בתכלית, חמאס הוריד את גובה האלימות היקף מספר המשתתפים ועם הזמם ככל הנראה שצעדות ידעכו עד שיעלמו. המטרה היא לספוג כמה שפחות ביקורות מהציבור העזתי ולהראות את ההישגיים הכלכליים.

WhatsApp Image 2018-11-10 at 18.22.42(1)

WhatsApp Image 2018-11-10 at 18.22.42(2)

 WhatsApp Image 2018-11-10 at 18.22.42 [1]