הרה"ר הגר"ד לאו: "אלחם לקצר תהליכים בבתי הדין"

    קלמן טלר 1 Comment on הרה"ר הגר"ד לאו: "אלחם לקצר תהליכים בבתי הדין"

    נשיא בית הדין הגדול והרב הראשי לישראל הגר"ד לאו נפגש עם נציגי לשכת הטוענים הרבניים בראשות יו"ר לשכת הטו"ר טוען רבני הרב יעקב קלמן | הגר"ד לאו: "לא אקדם דיינים המעכבים החלטות או מתרשלים במטלות שיפוטיות; אלחם ואעשה הכל כדי לקצר הליכים בבתי הדין הרבניים"

    הטועניים הרבניים והרב הראשי
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול (רביעי) התקיימה בלשכת נשיא בית הדין הרבני הגדול והרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו שליט"א פגישה עם נציגות הטוענים הרבניים בישראל בראשות יו"ר לשכת הטוענים הרבניים טו"ר יעקב קלמן.

    הפגישה נפתחה במילות ברכה לרגל כניסתו של הרב לתפקיד. במסגרת הפגישה ביקש הגר"ד לאו לשמוע מנציגות הטוענים הרבניים את עמדתם במכלול סוגיות בהם מתכוון הוא לחולל שינויים ותיקונים מבורכים.

    בפגישה הועלו ודנו במספר סוגיות מקצועיות חשובות בניהם, מתן נהלים ברורים בהליכי בקשה לצו הגנה (שכיום אינה יעילה דיה בבתי הדין הרבניים), הנהגת מוסד של דיין תורן שיהיה זמין להחלטות דחופות בהמשך 24 שעות בימי שישי ובחגים כחול המועד וכו', השוואת מעמד בתי הדין הרבני למקבילתם בתי המשפט לענייני משפחה, מתן סמכויות לדיין יחיד במקומות שניתן לדון בדיין יחיד לפי דין תורה, ועוד שלל נושאים חשובים ביותר.

    נשיא בית הדין הרבני הגדול הגר"ד לאו הביע את תמיכתו בחיזוק המקצוע של הטו"ר ובחיזוק מעמדם, שאל שאלות והראה התעניינות רבה עד לירידה לדקויות בפרטי הנושאים שהועלו, הביע בין השאר גם את נכונותו לעשות ככל הניתן כדי לשתף יותר את נציגי הטוענים הרבניים בהליכי התהוות המקצוע, כמו למשל לשקול מינוי של טוען רבני בוועדת ההסמכה לטוענים רבניים שכיום מורכבת כולה רק מדיינים, עדכון הליכי הכשרת טוענים רבניים בשיתוף והתייעצות עם נציגות הטו"ר כמו"כ בקשת המלצה רשמית מנציגות הטו"ר לוועדה למינוי דיינים ועוד.

    הגר"ד לאו אמר כי הוא מתכוון לייעל לערוך שינויים ותיקונים בכל מערכות בתי הדין הרבניים וכבר החל בכך.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יעקב קלמן יישר כוח על פעולותיך עלה והצלח