לאחר מבחן קבלה מפרך: צה"ל הצטרף ל"INSARAG"

    קובי פינקלר 1 Comment on לאחר מבחן קבלה מפרך: צה"ל הצטרף ל"INSARAG"

    פיקוד העורף מצטרף ל"INSARAG" הבינלאומי ומעתה אנשי היחידה יוכלו לפעול דרך המשלחת הבינלאומית

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול (רביעי) הסתיים מבדק ה"INSARAG" בו הוסמכה יחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף והצטרפה לקהילה בין לאומית מצומצמת ויוקרתית של יחידות חילוץ ברחבי העולם. מבדק זה ערך כשבוע ימים ובמהלכו נבחנה יחידת החילוץ הארצית במגוון יכולות מורכבות בתחום היערכות, זיהוי לכודים וחילוץ מהריסות.

    ה-"INSARAG" הנו גוף מטעם האו"ם המרכז יחידות חילוץ מרחבי העולם. מטרתו היא תיאום, ייעול ומיצוי פעולות חילוץ באזור מוכה אסון והצלת חיי אדם. המבדק הנו ראשון מסוגו בארץ. היחצ"א נבחנה על פי 230 קריטריונים שונים וביניהם חילוץ והצלה, פיקוד ושליטה באירועים בינלאומיים, הפעלת היחידה תוך זמן קצוב, בניית תמונת מצב מהירה, ניתוח הנדסי של מבנים, מתן סיוע רפואי, ניוד ושימוש בציוד טכנולוגי לוגיסטי מתקדם ותפעול מלא של שני אתרי הרס במקביל.

    בסוף המבדק הוחלט כי מעתה יוכלו אנשי היחידה לפעול דרך משלחות ה-"INSARAG" של האו"ם ויהוו חלק מרשת שיתוף ידע עולמית.

    מדברי מפקד יחידת החילוץ הארצית, אלוף-משנה (במיל') גולן ואך: "במהלך השנים האחרונות עובדים ומתייעלים חיילי ומפקדי יחידת החילוץ הארצית, בכדי לשפר את המיומנות והמקצועיות בתחום החילוץ וההצלה למען המטרה העליונה של הצלת חיים. זו בשורה גדולה ואני מודה לפיקוד העורף, רשות החירום הלאומית ומשרד הביטחון על תמיכתם בתהליך הארוך והמלמד שעברנו. אני גאה להוביל את היחידה, מאמין באנשיי ונרגש מהצלחותינו".



    1 תגובות

    מיין תגובות