דובר צה"ל לא שולל כניסה ללבנון: "כרגע אנחנו פועלים בשטח ישראל"

    עמית דניאל No Comments on דובר צה"ל לא שולל כניסה ללבנון: "כרגע אנחנו פועלים בשטח ישראל"

    דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס מסרב להשיב האם הפעילות הצבאית בצפון תתרחב לתוככי לבנון ואומר: "בשעות הקרובות יתפרסמו ממצאים" • בנוגע לתלונות אזרחים בשנים האחרונות אמר: "התלונות נשללו לאחר בדיקות; מדובר במנהרות באיזורים אחרים"

    דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס והרמטכ"ל אייזנקוט צילום: דו"צ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס התייחס למבצע 'מגן צפוני' במסגרתו פועלים כוחות צה"ל החל מהלילה לחיסול איום המנהרות עליהם עמל חיזבאללה. "הכוונה של המבצע היא לנטרל את המנהרות", הדגיש מנליס בפתח דבריו בריאיון לגלי צה"ל.

    מנליס סיפר: "מאוקטובר 2014 יש צוות מיוחד בפיקוד הצפון שמורכב מאנשים משלל גופים שמתרכזים בלאתר את מה שחיזבאללה בונה בגבול הצפון. כרגע מדובר על מספר מועט של המנהרות".

    על מקום הפעולה אמר מנליס: "אנחנו עובדים באיזור מטולה ובמהלך הימים הקרובים נתפרס יותר. אנחנו מגיעים לפה ואנחנו מרגישים ביטחון רב בידע וביכולות שלנו לטפל בפרויקט הזה".

    במענה לשאלה האם צה"ל היה קשוב לתלונות תושבים על חפירות שנשמעות בשטח ישראל בשנים האחרונות, אמר מנליס: "מ-2013 מגיעות תלונות של אזרחים לגבי שמיעה של חפירות. כל תלונה נבדקה, כל תלונה, אבל שללנו את לאחר בדיקה. המנהרות של חיזבאללה הן לא איום מיידי. הדבר השני, המקומות שיש מנהרות הן לא המקומות שעליהם התלוננו אזרחים. אנחנו בוחרים את אלמנט ההפתעה".

    לדבריו: "המנהרות הללו הן הפרה חמורה של החלטה 1701.  לבנון אחראית לכל מה שמתרחש בשטחה. הכוונה שלנו לנטרל את המנהרות הללו. בשעות הקרובות נפרסם הוכחות לכך שחיזבאללה פעל בניגוד להוראות".

    מנליס אמר כי לדעתו "ממשלת לבנון מופתעת הבוקר מכך שחיזבאללה כך פעל והם מופתעים מעצמת הפרויקט הזה. המבצע מתחיל היום. אנחנו עם הרבה כוחות סדירים ומיוחדים כאן ובחיל האוויר מוכנים להגיב לכל התפתחות".

    לשאלה האם הפעילות צפויה להתרחב לשטח לבנון, סירב מנליס לענות ואמר: "כרגע אנחנו פועלים בשטחנו".



    0 תגובות