נתניהו בהתייחסות למנהרות: "חיזבאללה תכנן לכבוש חלקים מהגליל"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו בהתייחסות למנהרות: "חיזבאללה תכנן לכבוש חלקים מהגליל"

    בהצהרה ראשונה לתקשורת, חשף ראש הממשלה את היעד האמיתי של חיזבאללה, בהשקעה העצומה במנהרות הטרור: ""הכוונה של חיזבאללה הייתה להחדיר באמצעות המנהרות מחבלים לשטחנו, גם זה חלק ממערכה רחבה שהם תכננו של כיבוש חלקים מהגליל" | הרמטכ"ל אייזנקוט הצהיר: "כמו שלקחנו לחמאס את המנהרות נקח לחיזבאללה"

    אייזנקוט ונתניהו הערב צילום: פלאש 90
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ‏בהצהרה משותפת הערב (שלישי) של ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו והרמטכ"ל גדי אייזנקוט, התייחס ראש הממשלה למבצע הצבאי שיצא הצבא הבוקר אליו "מגן צפוני" ומטרתו סיכול מנהרות הטרור שחפר חיזבאללה בצפון. ראש הממשלה פנה לאזרחי ישראל ואמר: "אני רוצה לומר לכם, מה שראיתם היום זה רק חלק קטן מהנעשה. רב הנסתר על הגלוי בעניין הזה, נמשיך לפעול גם בגלוי וגם בסתר למען ביטחון ישראל" אמר נתניהו".

    ‏דברי ראש הממשלה בהצהרה: "מה שראיתם עכשיו הוא תיעוד מהבוקר (הוצג סרטון). רואים בו את אנשי חיזבאללה שצולמו בתוך מנהרת טרור שנחפרה לשטחנו. המנהרה הזאת כבר לא תשיג את מטרתה, וכך גם יהיה עם שאר מנהרות הטרור. הכוונה של חיזבאללה הייתה להחדיר באמצעות המנהרות הללו מחבלים לשטחנו, וצריך להבין שגם זה חלק ממערכה רחבה שהם תכננו, של כיבוש חלקים מהגליל. זה איום ממשי בהיקף, בעוצמה ואפילו בתעוזה שלא ידענו.

    במקביל אני חייב להגיד שהפעולה הזאת היא חלק מרשת הטרור והתוקפנות האזורית והעולמית בהכוונת איראן ובמימונה. אנחנו פועלים בתקיפות רבה למנוע את התבססות הצבאית של איראן בסוריה. אני יכול להגיד לכם שהפעולות שלנו כבר הביאו לירידה של עשרות אחוזים במספר הכוחות האיראנים שנמצאים בסוריה. אבל אנחנו פועלים כמובן גם נגד שלוחת הטרור של איראן בלבנון.

    בהנחייתי ובאישור הקבינט, צה"ל יצא היום למבצע "מגן צפוני", כדי לסכל את איום מנהרות הטרור בגבול לבנון. הפעולה תימשך ככל שיידרש עד שיושגו כל יעדיה.

    .

    זוהי לא פעולה נקודתית. זוהי פעולה נרחבת ומתמשכת. לצורך המבצע, גייסנו את מיטב היכולות הטכנולוגיות, המודיעיניות, ההנדסיות והמבצעיות של צבא ההגנה לישראל ושל זרועות הביטחון. היכולות הללו הן כבירות, הן הטובות בעולם. אין להן אח ורע בשום מדינה. עברנו מדינה מדינה, וכיוון שלא ראינו אותן היינו צריכים לפתח את היכולות הללו בעצמנו ובזכות היכולות הללו, כבר נטרלנו מנהרות טרור רבות מעזה – וגם שם נשלים את המלאכה.

    במשך שנים חיזבאללה וחמאס השקיעו הון עתק בבניית נשק המנהרות. לא רק שהם השקיעו הון עתק, הן השקיעו מאמצי על בהסתרת הכלי הזה. לכן בשיטתיות, בקור רוח ובנחישות – אנחנו מפרקים את הנשק הזה. פיתחנו יכולות לשלול מארגוני הטרור את נשק המנהרות, והיכולות שלנו הבשילו עכשיו. לפני כמה שבועות קיבלנו את ההחלטה לפעול בהתאם לצרכים המבצעיים, והפעולה יצאה לדרך הבוקר.

    אני מקיים הערכות מצב שוטפות עם הרמטכ"ל וצמרת צה"ל על התקדמות הפעולה. עכשיו אני בא מכינוס הקבינט, כינסתי את הקבינט כדי שחבריו יקבלו עדכון מלא מהרמטכ"ל ומגורמי הביטחון. חברי הקבינט היו שותפים מלאים להחלטה, מעודכנים כל הזמן. אני מבקש להביע הערכה מיוחדת לך, הרמטכ"ל, על הובלת הפעולה, וכן לשר הביטחון הקודם, אביגדור ליברמן, שהיה שותף להכנתה.

    .

    חיזבאללה יודעים היטב שמי שיתקוף את מדינת ישראל ישלם מחיר כבד מאוד. בחפירת המנהרות הללו לשטחנו, חיזבאללה הפר הפרה בוטה של הריבונות שלנו ואת החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם. שוחחתי אמש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, נפגשנו בבריסל, שוחחנו על הטלת סנקציות נוספות נגד חיזבאללה בעקבות הפרה זו.

    כפי ששמעתם בהודעת הבית הלבן לפני שעות אחדות, ארה"ב תומכת תמיכה מלאה בפעולתנו נגד תוקפנות זו. ביממה הקרובה אשוחח גם עם מנהיגים נוספים בעולם, כולל עם מזכ"ל האו"ם. הנחיתי את משלחת ישראל לאו"ם לדרוש כינוס דחוף של מועצת הביטחון כדי לדון בתוקפנות החמורה של ארגון הטרור חיזבאללה. אני מבקש גם להוסיף ולהדגיש: לבנון נושאת באחריות כבדה בזה שהיא מאפשרת פעולות טרור כאלה משטחה נגד מדינת ישראל.

    אזרחי ישראל, רק לפני שבועיים אמרתי שכדי להבטיח את ביטחון ישראל דרושים אורך רוח וקור רוח. הוספתי עוד דבר, אמרתי שרב הנסתר על הגלוי. גם היום אני מבקש לומר לכם, שמה שנגלה לכם עכשיו הוא רק חלק קטן, מהתמונה הכוללת של ההיערכות שלנו והפעולות שלנו, והפעולות שאנחנו מכינים להבטחת ביטחון ישראל בכל הגזרות. הכל נלקח בחשבון, והכל נעשה בשיקול דעת מירבי. וגם היום אני שב ואומר לכם: רב הנסתר על הגלוי.

    הערב אנו מדליקים נר שלישי של חנוכה, אנחנו מזכירים את גבורת המכבים. חיילי צה"ל וחיילות צה"ל, לצד כל אנשי זרועות הביטחון, הם המכבים בני זמננו. וכאן, הרמטכ"ל, אני מבקש להעביר באמצעותך את הערכתנו העמוקה ללוחמינו ולחיילינו – אנו גאים בהם, אנו גאים בתושייה שלהם, בתעוזה שלהם, אנו גאים בגבורה שלהם.

    צה"ל פועל בכל ימות השנה סביב השעון להבטיח את ביטחון המדינה, להבטיח את הביטחון של כולנו. בזכות גבורת חיילינו ובזכות החוסן של חיילינו – האור של ישראל גובר על החושך מסביב. יחד נמשיך לפעול, בגלוי ובסתר, בנחישות ובחשאיות כדי להבטיח את ביטחון ישראל.
    חג חנוכה שמח".

    .

    לאחר הצהרת ראש הממשלה, ניגש הרמטכ״ל רא״ל גדי איזנקוט למסור את הצהרתו בעניין: "מאז סוף 2014 מתקיים מאמץ מודיעיני- מבצעי- הנדסי- טכנולוגי לאיתור איום התת קרקע החודר מלבנון לישראל, פרויקט התקפי מסווג מאוד של ארגון חיזבאללה. הבוקר יצאנו לפעולה שנועדה לסכל את המנהור ההתקפי של ארגון חיזבאללה לשטחנו, לשפר את המציאות הביטחונית בצפון, במאמץ משותף להסיר את איום התת קרקע בדרום ולפגוע ולהמשיך לפגוע בהתבססות האיראנית בזירה הצפונית.

    המאמץ לסיכול כלל המנהרות ההתקפיות, "מגן צפוני", יימשך מספר שבועות ומתקיים בפיקודו של מפקד פיקוד הצפון, האלוף יואל סטריק, ולאחר שהבשילו התנאים המבצעיים, על פי המלצת צה"ל, נקבע ואושר על ידי הקבינט המבצע לפני כחודש בתאריך ה-07.11.2018. המבצע יצא לדרך בטרם איום המנהרות הפך לאיום מיידי וישיר על יישובי הצפון ועל מחנות צה"ל, ואנחנו אוחזים בתוכנית המנהור ההתקפית של ארגון חיזבאללה. תושבי הצפון יכולים להמשיך את שגרת חייהם ולהרגיש בטוחים.

    צה"ל תגבר בצורה משמעותית את המאמץ המודיעיני, המאמץ המבצעי, והמוכנות של צה"ל לכל התפתחות עתידית. בצה"ל נבנתה לאורך השנים יכולת מבצעית-טכנולוגית-הנדסית-מודיעינית מתקדמת מאוד לנטרול מנהרות התקפיות. כך בצפון וכך בדרום. מאז מבצע "צוק איתן" פגע והשמיד צה"ל 17 תוואים התקפיים בדרום המדינה, מרצועת עזה ליישובי הדרום, ועשינו את זה בשילוב היכולות של צה"ל ושל שירות הביטחון הכללי. במקביל אנחנו בונים מכשול שיבסס את היכולת לשנים ארוכות.

    הבוקר ביקרתי בצפון ופגשתי את ראשי הרשויות. התיישבות וביטחון אפיינו את הצפון מאז ראשית ימי ההתיישבות. אני הודיתי להם על המנהיגות, על האחריות ועל העובדה שהרגשנו מספיק בטוחים לשתף אותם לפני שהמבצע יצא לדרך ובסמוך לו, מתוך אותה אחריות ושיתוף פעולה.

    אני קראתי להם להמשיך בשגרה, להמשיך את אורח החיים בביטחון מלא וכך אני קורא לתושבי מדינת ישראל, להרגיש בטוח להמשיך בשגרת החיים ולהמשיך לטייל בצפון המדינה. צה"ל פועל בנחישות ובאחריות לספק ביטחון ותחושת ביטחון לאזרחי המדינה, גם בצפון, גם במרכז וגם בדרום, ונמצא במוכנות גבוהה מאוד לכל התפתחות.

    אני מבקש הערב להביע הערכה ללוחמים, למפקדים ולכל מערכי התמיכה במבצע הזה ובפעילות המשותפת של צה"ל כדי לממש את הייעוד שלנו, להגן ולהבטיח חיים תקינים במדינה. אני מאחל לכולנו חג שמח ושקט".

     

     



    0 תגובות