אבל בעולם החסידי: הגרא"מ קעניג זצוק"ל

    ישראל בן צבי No Comments on אבל בעולם החסידי: הגרא"מ קעניג זצוק"ל

    אבל בעולם החסידי ובקהילת ברסלב בארץ ובעולם: הגאון הגדול רבי אליעזר מרדכי קעניג זכר צדיק וקדוש לברכה הלך לעולמו בצפת | הלוויתו תצא בשעה 13:00 מביתו בצפת לבית העלמין בעיר, שם ייטמן

    הגרא"מ קעניג זצוק"ל צילום: יעקב נחומי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבל בקהילת ברסלב בארץ ובעולם עם היוודע הבשורה המרה על פטירתו של מנהיג קהילת ברסלב בעיר צפת הגאון רבי אלעזר מרדכי קעניג זצוק"ל שהלך הבוקר (שני) לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה, בעוד הבוקר היה אמור הרב קעניג לטוס לחו"ל לצורך סדרת טיפולים.

    הגאון הרב קעניג כיהן כרב ברסלב בעיר צפת מאז שנת תש"מ לאחר שאביו הלך לעולמו, אביו הגאון הצדיק רבי גדליהו אהרן קעניג זצ"ל ייסד את קהילת ברסלב צפת ולימד את כתבי רבי נחמן והיה הראשון מבין רבני ברסלב שמסר שיעורים בתורת ברסלב בעברית.

    הגרא"מ קעניג המשיך את הזרם של תלמידי רבי אברהם שטרנהרץ ורבי נחמן מטשערין זצוק"ל, וקהילת הרב קעניג בצפת מונה כארבע מאות משפחות.

    הקים בחייו את הספרייה תורנית, ותלמוד-תורה "מגן אבות" ובו קרוב ל-400 תלמידים, בית ספר לבנות "דרך יהודית", גני ילדים "גני יהודית" לזכר אמו הרבנית אסתר יהודית ע"ה, גנים ובית ספר לחינוך מיוחד "ללמוד וללמד".

    ההלוויה תצא בשעה אחת בצהרים מביתו ברחוב חתם סופר בצפת, לעבר בית המדרש הגדול דחסידי ברסלב, ומשם לבית העלמין בעיר, שם ייטמן.

    מסיעת 'שלומי אמונים' נמסר: 'שלומי אמונים' מבכה יחד עם כל עם ישראל את פטירתו של הגאון הגדול הצדיק רבי אליעזר מרדכי קעניג זצוק״ל. עם ישראל איבד צדיק, מנהיג גדול בתורה ובחסידות, במסירות הנפש ובמידות. סמל לצניעות ולמותר הרוח על החומר.הנהיג את קהילת ברסלב כרועה העומד על הצאן. מתוך אהבת ישראל שפעמה בליבו, ראה וחרד לטובתו של הכלל והפרט. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".



    0 תגובות