בחירות וזה: ארדן בעד הכרה ביישוב עשהאל

    איתי גדסי No Comments on בחירות וזה: ארדן בעד הכרה ביישוב עשהאל

    השר ארדן לראש הממשלה: "להכיר באופן רשמי ביישוב עשהאל ולעשות סוף סוף צדק עם תושביו".

    צילום: באדיבות היישוב עשהאל
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לבטחון הפנים גלעד ארדן פנה במכתב לראש הממשלה וביקש ממנו כי יביא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה את ההצעה הדחופה להכיר באופן רשמי ביישוב עשהאל שבדרום הר חברון.

    היישוב עשהאל ממוקם במועצה האזורית הר חברון, ומתגוררות בו כיום כ-60 משפחות עם כ-200 ילדים. מדובר ביישוב צעיר, היושב במרכז המועצה האזורית. בנוסף, מדובר ביישוב הממוקם במיקום אסטרטגי, בין רצועת עזה לחברון, ובין היישובים הפלסטינים ביהודה ושומרון לבין הפזורה הבדואית הבלתי-חוקית בנגב.

    היישוב עשהאל כולו יושב על אדמות מדינה מוכרזות. כמו כן, ליישוב קו כחול מוכרז, ותב"ע בהליכי תכנון מתקדמים, שלא ניתן לקדם בשל היותו של היישוב יישוב בלתי מוכר. למעשה, אין כיום שום מניעה משפטית כלשהי להכרה ביישוב.

    להיעדר הכרה רשמית ביישוב, השפעה בעיקר על שגרת חיי היום יום של המתיישבים. השפעה זאת מתבטאת באספקת החשמל והמים הבלתי סדירה ליישוב, בתשתיות הביוב והכבישים הבלתי תקינים, ובעיקר בהיבט של בניית מבני קבע ביישוב – שאינה אפשרית כיום, ומאלצת את התושבים להתגורר בקרוואנים. בנוסף, למצב הקיים גם השלכות ביטחוניות, לאור העובדה שהיישוב אינו זכאי לתקן של רכז ביטחון צבאי שוטף, ולמרכיבי ביטחון שונים להם זוכים יישובים מוכרים.

    השר ארדן: "אדוני ראש הממשלה, לאור העובדה שאין למעשה מחלוקת כי ההתיישבות בהר חברון אינה התיישבות זמנית, אני פונה אליך ומבקש כי הממשלה תדון בישיבתה הקרובה, בהצעה דחופה להכיר באופן רשמי ביישוב עשהאל וכך סוף סוף ייעשה הצדק עם תושביו".

    ראש מועצה הר חברון יוחאי דמרי אמר: "אני מברך את פנייתו של השר ארדן להסדרת היישוב עשהאל, מדובר במאות תושבים שחיים כבר למעלה מעשרים שנה במקום ללא יכולת לקבל שירותים מונציפאליים ולזכות כמו כל אדם במדינת ישראל לחשמל ומים זורמים, יש לציין שליישוב יש קרקעות מוסדרות ובאדמות מדינה מוכרזות. אני קורא להחלטה מדינית שתאשר ותאפשר את החיים במקום".



    0 תגובות