שירו של אבא: וארא \\ יואב דיליאון

    יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא: וארא \\ יואב דיליאון

    בכל שבוע מפאר יואב דיליאון את שולחן השבת בדברי תורה אותם זכה לשמוע מאביו ר' בנימין זאב ז"ל, השבוע פרשת 'וארא' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה

    צילום: משה ביטון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "וארא אל אברהם אל יצחק ואל יעקב.."
    רש"י מסביר: "וארא " אל האבות! שואל אבא האם לא ידענו שאברהם יצחק ויעקב קרויים אבות? לכאורה מה מוסיף לנו רש"י במה שכתב? ועונה אבא שרש"י הקדוש מתכוון להדגיש בפנינו שהקב"ה לא נראה ליצחק משום שהוא בנו של אברהם וההתגלות ליעקב לא באה בגלל שהוא הנכד של אברהם אלא "וארא אל האבות" כל אחד מהם הוא אב לעצמו ומכוח זכותו והמעמד שלו זכה לדבר עם השכינה ולכן רש"י מדגיש את הענין.

    "והבאתי אתכם אל הארץ.. ונתתי אתה לכם מורשה.."
    אומר אבא שבכל התורה יש פעמיים בלבד את המילה "מורשה" פעם כאן שמדברים על ארץ ישראל ופעם בפרשת וזאת הברכה "תורה ציווה לנו משה מורשה.." ומסביר אבא שבכך באה התורה לקשור את ארץ ישראל לתורת ישראל ולומר שבזכות התורה יירשו בני ישראל את הארץ.

    "וישלח פרעה והנה לא מת ממקנה ישראל עד אחד ויכבד לב פרעה.."
    שואל אבא לכאורה תמוה הדבר שפרעה הכביד את ליבו כשהוברר לו שבמקנה ישראל לא נפגעו כלל כי סביר להניח שהאפליה לטובת בהמות ישראל מול בהמות המצרים דווקא תעורר את פרעה לוותר על העיקשות שלו ולוותר ומסביר אבא ואומר כשהוברר לפרעה שכל בהמות ישראל ניצלו מהמכה אמר בליבו מעכשיו אין לי מה לדאוג לחיסרון של בעלי חיים שהרי כל המקנה של ישראל חי ואני אחרים אותו לטובת הממלכה ולכן הכביד פרעה את ליבו וסירב לשלח את ישראל.



    0 תגובות