משרד התחבורה לבג"צ: "גשר יהודית יוקם במקביל לעבודות הרכבת"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on משרד התחבורה לבג"צ: "גשר יהודית יוקם במקביל לעבודות הרכבת"

    משרד התחבורה הגיב לעתירה שהוגשה לביצוע עבודות גשר יהודית בשבת: "העבודות יתבצעו בהתאם לעקרונות שהנחה שר התחבורה"

    צילום: יחצ
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד התחבורה הגיש את תצהיר התגובה לבג"צ בעתירה שהגישה עיריית תל אביב נגד ביטול העבודות להקמת גשר יהודית שתוכננו להתבצע בשבתות במשך שישה שבתות.

    במשרד התחבורה אמרו כי גשר יהודית יוקם תוך שמירה על כל העקרונות שקבע השר כץ, ובהם דחיית העבודות בחצי שנה, וביצוע העבודות במקביל לעבודות חשמול הרכבת בקו ירושלים-תל אביב, ללא חסימה נפרדת של נתיבי איילון.

    "משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון הגישו היום לבג"צ תצהיר תשובה לביצוע העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב, תוך שמירה על כל העקרונות שנקבעו על ידי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ. זאת, על רקע החלטת עיריית תל אביב להקים את גשר יהודית", נכתב בהודעת משרד התחבורה.

    "שלושת העקרונות שנקבעו הם: דחייה של חצי שנה בביצוע העבודות להקמת הגשר, שנועדה לאפשר לרכבת ישראל להשלים את היערכותה לביצוע פרויקט החישמול בקו לירושלים, ביטול התכנית לחסימה נפרדת של נתיבי איילון, באמצע השבוע או בסופי השבוע, במהלך 6 שבועות וביצוע העבודות להקמת גשר יהודית במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב, תוך מתן עדיפות לרכבת בביצוע העבודות", נכתב עוד.

    במשרד התחבורה מסבירים: "התצהיר הוגש לאחר שבג"צ נעתר לבקשת משרד התחבורה ונתן פרק זמן של חודש לבחינת ביצוע העבודות של גשר יהודית. בתצהיר נכתב כי פרויקט חשמול רכבת ישראל מהווה פרויקט לאומי ראשון במעלה ובעל חשיבות עליונה וניתנה לו עדיפות לביצוע העבודות כאשר הנפת קורות גשר יהודית יונפו במהלך פרויקט החשמול, תוך מניעת פגיעה נוספת בציבור. העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב יבוצעו במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים- תל אביב, כך שהעבודות לא יבוצעו בנפרד, אלא תוך כדי ביצוע עבודות החשמול וכל זאת בהתאם לנוהלי העבודה של הרכבת".



    0 תגובות