עו"ד ציון אמיר: "יחסי לפיד ומוזס יכולים להביא לזיכוי ראש הממשלה"

    אסתי פלד No Comments on עו"ד ציון אמיר: "יחסי לפיד ומוזס יכולים להביא לזיכוי ראש הממשלה"

    "תמיד רוצים לומר שההחלטות מתקבלות משיקולים מקצועיים, אבל האמת שללחץ ציבורי יש משקל כבד מאוד על המערכת", כך אומר עו"ד ציון אמיר מבכירי הפרקליטים בראיון ל'מהדורה המרכזית' | הסירוב לעימות: "החלטה תמוהה מאוד, אין לי הסבר" | האזינו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד ציון אמיר, מומחה למשפט התראיין היום (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, עו"ד אמיר התייחס להצהרת ראש הממשלה, הבקשה לעימות והסירוב המוזר של הפרקליטות בעניין והאכיפה הבררנית.

    השיקול להצהרה: "שיקול אחד הוא פוליטי, ראש הממשלה יוצא בקריאה שהציבור ידע יותר. השיקול המשפטי בהחלט ניתן להבין, לקראת השימוע הצפוי לפני העמדתו לדין. יש וויכוח לגיטימי האם לזמן לשימוע לפני בחירות וגם פנייה ליועמ"ש שישלים את תיק החקירה באופן מלא".

    כל מערכת משפטית וגורם שלטוני, תמיד רוצים לומר שההחלטות שם מתקבלות רק משיקולים מקצועיים, אבל האמת שללחץ ציבורי יש משקל, להפגנות לחץ של התקשורת לכתיבת טורים לכיוון מסוים, זה יוצר לחץ ציבורי כבד מנשוא, אני מקווה ששומרי הסף עומדים בלחץ העצום המופעל כנגדם".

    על בקשת העימות: "נכון שעימות זה לא דרישה שהחוקרים חייבים להיענות לה, אבל במקרה דנן עימות היה מסייע לחקר האמת, וקשה לי להבין מדוע סירבו במשטרה לבקשת ראה"מ. מדובר בפרשה סבוכה וראש הממשלה מציע לחוקריו עימות ואולי אצליח בפניכם ראייה שתביא לגילוי האמת הרי זה המטרה. לא יכל לקבל עמדה שלא מאפשרת לראש הממשלה לערוך אימות".

    אכיפה בררנית: "אם הדברים יגיעו לניהול משפט, אם יהיו רבים אחרים שנחשדו באותם דברים על חוק ישראל היום ולא הועמדו לדין. ההגנה לא תוותר על המסגרת הזאת של אכיפה בררנית, יראו שלפיד כפי שנתניהו הזכיר גם פעל באופן דומה וזה יכול להביא לזיכויו".

    האזינו לראיון:

     



    0 תגובות