ההנפקה הגדולה ביותר של אג"ח בשווקים הבינלאומיים

    איתי גדסי No Comments on ההנפקה הגדולה ביותר של אג"ח בשווקים הבינלאומיים

    החשב הכללי במשרד האוצר השלים גיוס אג"ח בחו"ל בהיקף כולל של 2.5 מיליארד אירו, מתוכם 1.25 מיליארד אירו לטווח של 10 שנים ו- 1.25 מיליארד אירו לטווח של 30 שנה | מדובר בהנפקה הגדולה ביותר של מדינת ישראל בשווקים הבינלאומיים, עם ביקושי שיא להנפקה באירו בהיקף של כ- 15 מיליארד

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, השלים היום (רביעי) בלונדון הנפקה של אג"ח של ממשלת ישראל באירו. האיגרות הונפקו לשני טווחים: אגרת ל- 10 שנים בהיקף של 1.25 מיליארד אירו בקופון של 1.5% ואגרת ל- 30 שנה בהיקף של 1.25 מיליארד אירו ובקופון של 2.5%. מדינת ישראל מנפיקה לראשונה לטווח של 30 שנה במטבע האירו והינה בין הבודדות מחוץ לאירופה שהנפיקו לטווח זה. האיגרות הונפקו במרווחים של 75 ו- 115 נ"ב מעל ריביות הבנצ'מרק (Mid-Swap) לטווחים זהים.

    בסמוך להנפקה נערך סבב פגישות נרחב של צוות חטיבת המימון באגף החשב הכללי, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי גיל כהן, מנהל יחידת החוב הממשלתי ליאור דוד-פור, דוד ארדפרב וירון פכט, עם משקיעים זרים בלונדון, פריז, מינכן ופרנקפורט.

    הביקושים היו הגבוהים ביותר בהנפקת אג"ח ממשלת ישראל במטבע האירו אי פעם והסתכמו בכ- 15 מיליארד אירו, כמעט פי 6 מהסכום שהונפק. הביקושים הגבוהים מצד משקיעים אסטרטגיים גדולים אפשרו את הנפקת האגרות לטווחים הארוכים כאמור, שתומכת במדיניות אגף החשב הכללי להארכת החוב הממשלתי ומקטינה את סיכוני המיחזור שלו.

    בין המשקיעים האיכותיים שהעבירו ביקושים לרכישת האג"ח ישנם בנקים מרכזיים, קרנות פנסיה, חברות ביטוח וגופים נוספים, הנוטים להחזיק באג"ח לאורך זמן. בהנפקה לקחו חלק כ- 300 משקיעים שונים מכ- 30 מדינות, ביניהן: בריטניה, גרמניה, צרפת ועוד.

    זוהי ההנפקה השביעית של מדינת ישראל באירו וזאת בהתאם לתכנית העבודה של אגף החשב הכללי, שמטרותיה גיוון ערוצי המימון של החוב הממשלתי, הרחבת בסיס המשקיעים וכן בניית עקום ייחוס במטבע זר בשווקים הגלובליים. ההנפקה האחרונה באירו התקיימה בינואר 2017.

    שר האוצר, משה כחלון: "כלכלת ישראל נמצאת בשנים מצוינות עם צמיחה גבוהה, תעסוקה מלאה ויחס חוב תוצר נמוך. ההנפקה המוצלחת הזו היא הבעת אמון של הגופים הפיננסיים הבינלאומיים בכלכלת ישראל ועוד הוכחה להכרת העולם בניהול הכלכלי האחראי של ישראל. אני מברך את החשב הכללי וצוותו על ההצלחה הזו ובטוח שהצלחות רבות עוד לפנינו."

    החשב הכללי, רוני חזקיהו: "הצלחת ההנפקה כפי שבאה לידי ביטוי בהיקף הביקושים הגבוה והמרווחים הנמוכים נובעת מאיתנותה של הכלכלה הישראלית, שהביאה גם להעלאת דירוג האשראי של מדינת ישראל בקיץ האחרון. הטווח הארוך של האג"ח – סדרה ל-10 שנים וסדרה לטווח של 30 שנה המונפקת לראשונה באירו, מעידה על אמון המשקיעים הזרים במשק הישראלי".



    0 תגובות