שר הביטחון: "צה"ל מוכן למלחמה אך צריך לגשר על פערים"

    איתי גדסי No Comments on שר הביטחון: "צה"ל מוכן למלחמה אך צריך לגשר על פערים"

    ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו שמע את מסקנות ועדת צה"ל למוכנות הצבא למלחמה. הדיון היה בהשתתפות בכירי הצבא ומספר אלופים במיל'. נתניהו אמר "כי ימשיך ללמוד את הנושא ויסיק את המסקנות בהתאם"

    אילוסטרציה צילום: Ofer Zidon/FLASH90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שועדת חוץ וביטחון והוועדה של צה"ל קבעו כי צה"ל מוכן למלחמה, בניגוד לדעתו של נציב קבילות החיילים היוצא, האלוף בריק. ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו שמע היום (חמישי) את מסקנות הוועדה לבדיקת מוכנות צה"ל ואמר "כי צה"ל מוכן למלחמה, אך עדיין צריך לגשר על הפערים הקיימים והוא ימשיך ללמוד את הנושא".

    הדיון התקיים בהמשך לפגישת רה״מ נתניהו עם נציב קבילות החיילים היוצא אלוף (מיל') יצחק בריק ולהתייעצויות שקיים עם אלוף (מיל') יוחנן לוקר, אלוף (מיל') יעקב עמידרור, תא"ל (במיל') יעקב נגל וגורמים נוספים.

    ראש הממשלה ימשיך ללמוד את הנושא ויסיק את המסקנות בהתאם.

    ראש הממשלה אמר שצה"ל מוכן למלחמה, וזאת לצד הצורך להמשיך ולתת מענה לפערים שעדיין קיימים, ושתפיסת הביטחון 2030 תביא את צה"ל למוכנות טובה יותר להתמודדות מול אתגרי העתיד.

    האלוף בריק, התבטא לאחרונה על סוגיית המוכנות של צה"ל למלחמה: "המלחמה הבאה תהיה טיול לעומת מלחמת יום כיפור". בכירים לשעבר בצבא, הצביעו כי המחלוקת בין הרמטכ"ל לבריק, הוא על ניהול סיכונים. הרי לא לכל איום רחוק או קרוב, ניתן לתת מענה מושלם, צריך לדעת לתעדף מה נכון להיות מוכנים אליו ועל מה פחות. בסופו של יום כל פיתוח של יכולת טכנולוגית או הקצאת כח בשביל לתת מענה, עולה הון רב למדינה".

    בדיון היום השתתפו הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, אלוף (מיל׳) אבי מזרחי, אלוף (מיל') דורון אלמוג, פרופ' אשר טישלר, מבקר צה"ל תא"ל (מיל') אילן הררי ומבקר מערכת הביטחון תא"ל (מיל') איתן דהן, אלוף (מיל') יעקב עמידרור, תא"ל (מיל') יעקב נגל וכן ח"כ עמר בר לב שבחן את הנושא מטעם ועחו"ב.

     



    0 תגובות