פרי הארץ: "מלחץ להגיע לתוצאות בשב"כ איבדו את שיקול הדעת"

    איתי גדסי 4 Comment on פרי הארץ: "מלחץ להגיע לתוצאות בשב"כ איבדו את שיקול הדעת"
    11:02
    18.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on בהכוונת שב"כ: סוכל פיגוע של דאע"ש בישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשי ישיבת פרי הארץ ברחלים, הרב יהודה ליבמן והרב דוד בן נתן שתלמידהם נעצרו לחקירות בשב"כ תוך תנאי כליאה וחקירות קשים, פונים היום (ראשון) במכתב גלוי לראש הממשלה, לשרים, לרבנים, מחנכים ולאישי הציבור בישראל.

    המכתב, שנכתב לאחר שארבעה מתוך חמשת הקטינים שנעצרו, כבר שוחררו לביתם, פונים רבני הישיבה בדרישה לתיקון העוול הנורא שעלה מחקירות התלמידים.

    במכתב קוראים הרבנים להוציא את השב"כ מחקירות פליליות של נערים ולהפנות את הכוח ואת המשאבים כנגד אויבי ישראל. בנוסף מבקשים להפנות את המשאבים הרבים להשקעה בחינוך.

    במכתב ציינו הרבנים, "אנו מחנכים לאהבת ישראל ולשותפות במשימות לאומיות מתוך אחריות ומתוך אמירה ברורה, שלא לעשות חלילה מעשים של פגיעה או נזק לאחרים. אנו מכוונים ככל יכולתנו, שיהיו שותפים ופעילים במעשים מועילים וטובים".

    בהמשך המכתב עוברים הצוות החינוכי לתקוף את התנהלות השב"כ במהלך החקירה: "בחודשיים האחרונים, אנו חווים התנהלות חסרת אחריות ודורסנית, של המחלקה היהודית בשירות הביטחון הכללי".

    במכתב גוללו הרבנים את הידרדרות החקירה: "זה התחיל באווירה עניינית של רצון להגיע לחקר האמת, ומהר מאוד, הפך לחקירה ברוטאלית המאשימה את כלל התלמידים, את הוריהם, ואת המסגרת החינוכית כולה באשמה שאין לה כל ראיה". עוד הוסיף הצוות החינוכי "איננו מצליחים להבין, איך חקירת אירוע של זריקת אבנים על רכבים עם תוצאות טראגיות, הפך למסע תקשורתי ויחצני על חשיפת ארגון טרור חדש".

    "כל ההתנהלות מנותקת מהמציאות, ומנוגדת לכל היגיון. חייבים לזכור, כי מדובר בתלמידים צעירים ורכים בשנים, וכל אופן ההתנהלות מזיקה לנפשם, ועלולה להשאיר חלל של כאב ונתק, מכל מערכות החיים הסובבות אותם".

    לטענת הצוות החינוכי, הדרך בה טופלה הפרשה תוך החלשה של הצוות החינוכי ופגיעה באמון הציבורי של עשרות הורים ומשפחות רק פגעה מסגרת החינוכית של הישיבה. "יש תחושה שמרוב לחץ של גורמי החקירה להביא תוצאות, איבדו שם את שיקול הדעת הציבורי ואת טובת הכלל. אנו דורשים בכל לשון, הרפו מאתנו, תנו לנו לתקן את הנזק שכבר נעשה".

    בישיבה קוראים לראש הממשלה: "אנו קוראים לראש ממשלת ישראל, לשרים, לכל אנשי הציבור בישראל, ולמנהיגים הרוחניים והחינוכיים, להצטרף אלינו לקריאה הטבעית והברורה מאליה – השאירו את שירות הביטחון הכללי, מחוץ למעגל העוסק בחקירת נערים החשודים בפלילים".

    "הננו מקווים ומצפים שפנייתנו זאת, תיפול על אוזניים קשובות ורגישות, בתפילה שהגל העכור הזה יחלוף מעל ראשנו במהרה, שכל התלמידים ישוחררו ללא אשמה, והחיים בישיבה יחזרו למסלולם הבריא, ואז נתפנה באמת לתפקידנו ושליחותינו". נכתב בסוף המכתב.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      הם לא מבינים שעם ישראל לא איתם? כולם מבינים שהם מנסים להסית נגד השב"כ בכדי להציל את עורם…צבועים שכמותם. צריך להבהיר להם שיתנו לחקירה להתנהל בשקט. ברור שזה מישהו מתוכם.

      1. אתה מדבר כך כי אין פאות גדולות. פאות גדולות הן סיבה למעצר במדינת ישראל

    2. 3

      ואיתך עם ישראל ממש נמצא משה הצדיק

    3. 2

      בוא נדבר אחרי שיעשו לך מה שעשו להם במרתפי השבכ.