לימודי מוסיקה ב'רון שולמית': גם תחביב, גם קריירה

    חיים כץ No Comments on לימודי מוסיקה ב'רון שולמית': גם תחביב, גם קריירה

    אוהבת מוסיקה אבל חוששת שלא תצליחי להתפרנס ממנה? כדאי שתכירי את הקונסרבטוריון החרדי 'רון שולמית', המוסד החרדי היחיד שמאפשר לרכוש השכלה מוזיקלית-מקצועית מוכרת וגם להתפרנס בכבוד

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אוהבת מוסיקה ורוצה להתמקצע בה, אך חוששת כי היא לא תספק לך פרנסה? הכירי את הקונסרבטוריון החרדי 'רון שולמית', המוסד היחיד שמאפשר לרכוש השכלה מוזיקלית-מקצועית מוכרת וגם להתפרנס בכבוד.

    בניגוד לדימוי השגוי שמונע מנערות רבות להירשם ללימודי מוזיקה כמקצוע, הרי שתעודה מוכרת שמעניק המוסד מאת המחלקה להכשרת מורות ללימודי נגינה, פותחת שערים רבים לעולם התעסוקה, כפי שמעיד מנכ"ל הקונסרבטוריון, בן ציון חסיד: "למעשה אחוז ההשמה של הבוגרות שלנו עומד על מעל מאה אחוז, כשמבחינת היצע המשרות בשוק – יש עוד מספר לא מבוטל שאינן מאוישות".

    לדבריו, מוסדות הלימוד החרדים והדתיים רווים בתקני הוראה המצריכים הכשרה מוזיקלית מקצועית, כזו הניתנת בקונסרבטוריון, אך מספר הנשים המועט-יחסית המחזיקות בתעודה זו גורם לכך שעל כל בוגרת "קופצים" כמה תקנים. "מדובר גם על פרנסה מכובדת, וגם על מקצוע שמאפשר להתפרנס ע"י הדבר אותו הכי אוהבים לעשות. לא הרבה אנשים זוכים לזה", הוא מחדד.

    חסיד מונה על קצה המזלג את המשרות והתוכניות בהן נוטלות חלק בוגרות הקונסרבטוריון. מדובר, בין היתר, בעבודה משותפת בין 'רון שולמית' למתנ"סים ומספר גדול של בתי ספר בירושלים, בבית שמש, בחשמונאים ובמבשרת ציון שבשיתוף מרכז החינוך העצמאי ורשת מעיין החינוך התורני הקימו גופי ביצוע- מקהלות ותזמורות לצד לימודי כלי קבוצתיים ופרטניים כחלק מקידום תוכנית "בית ספר מנגן". במסגרת זו מועסקות מספר רב של בוגרות הקונסרבטוריון הן ע"י המתנ"סים ו/או בתי הספר והן ע"י הקונסרבטוריון עצמו.

    פרויקט פר"ח: במסגרת הפרויקט התקבלו מספר גבוה של תקנים לשנה זו, כאשר הבנות תפעלנה בהמשך לשנה שעברה בהוראת כלי במסגרת הפרויקט. החניכה נעשית במספר בתי ספר בירושלים.

    חסיד מדגיש שמדובר על מספר גבוה של בתי ספר ומתנ"סים שמעוניינים לקלוט בוגרות של הקונסרבטוריון לצורך איוש משרות מהסוג הנ"ל, אך הביקוש למשרות עולה באופן משמעותי על ההיצע. כפשוטו.

    בנוסף הוא מציין שמדובר רק בפרויקטים ומסגרות שעובדים בשיתוף פעולה עם הקונסרבטוריון, כשבמקביל קיים ביקוש גבוה מאוד גם מצד מוסדות הפועלים במנותק ממנו.

    "במצב השוק כרגע, אין סיכוי שבוגרת שלנו שתחפש עבודה לאחר שהשלימה את לימודיה באופן רציני ויסודי לא תצליח למצוא משרה פנויה", הוא מסכם.



    0 תגובות