חילולי השבת בתל אביב: "את גשר המיתרים לא בנינו בשבת"

    עמית דניאל 1 Comment on חילולי השבת בתל אביב: "את גשר המיתרים לא בנינו בשבת"

    סגן ראש עיריית ירושלים בעת בניית גשר המיתרים, יהושע פולק, סבור כי הטענה כי בניית גשר יהודית בימות החול תהווה סכנה, משוללת כל יסוד: "כשהקמנו את גשר המיתרים אף אחד לא חשב לבנות בשבת"

    גשר המיתרים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גשר יהודית. סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר יהושע פולק, שוחח עם אפרים דוד בתכנית "הפוך על הפוך" והתייחס לאישור שניתן על ידי בית המשפט העליון לעיריית תל אביב יפו, לבנות את גשר יהודית בשבת. פולק, שכיהן במקביל כיו"ר ועדת תכנון ובניה בעיר, היה אחראי לקידום וביצוע פרוייקט גשר המיתרים בכניסה לירושלים. לדבריו, בשום שלב לא עלתה אופציה של חילול שבת.

    "השאלה פה היא מה אתה רוצה כשאתה מציג לבית המשפט העליון", אומר פולק, "הכל תלוי בראש העיר. אם הוא מציג לבית המשפט העליון שחובה לבנות את הגשר בשבת, בית המשפט העליון ינטה לצידך".

    על הטענות שהועלו כביכול לפיקוח נפש או עיכובים יוצאי דופן, אומר פולק: "לא מדובר בשום צורה על פיקוח נפש. לגבי העיכובים, זה אמנם קצת פחות נח אבל מה עושים שכנחל איילון מוצף ודרך איילון מושבתת? יש דרכים חלופיות".

    פולק

    פולק

    פולק מספר אנקדוטה הנוגעת לסיור עם ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט. "בשל הבניה בשעות הלילה המאוחרת, ראש הממשלה אולמרט שרצה לבקר, הגיע בשעה 02:00 בלילה לסיור עם בכירי העירייה".

    כשנשאל, האם במהלך התכנון והביצוע, היתה חוות דעת כלשהי שביקשה היתר לעבודה בשבת, אמר פולק: "לא עלה על הפרק לבנות בשבת. אני שב ואומר, הכל תלוי בראש העיר. כשחולדאי אומר שיש פה פיקוח נפש, הוא לא מדייק בלשון המעטה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      האם הוא מהנדס בניין מוסמך שמכיר את הפרטים הטכניים של הפרויקט, כי פשוט אם לא מדובר באדם שמסכן חיי אדם.