אלקין על הקמת הגשר: "הייתי עושה הכל בשביל למנוע חילול שבת"

    אסתי פלד No Comments on אלקין על הקמת הגשר: "הייתי עושה הכל בשביל למנוע חילול שבת"

    "חמאס לא ירה והיה שקט, לכן העברנו את הכסף הקטארי לחמאס. כרגע החמאס עושה הצגה עוד יומיים הוא יבוא לבקש את הכסף", כך אומר השר זאב אלקין בראיון ל'מהדורה המרכזית' | הנזק מהידרדרות איכות החיים ברצועה: "מפעל ההתפלה באשקלון כמעט הזדהם ממי השפכים מעזה" | היחסים מול רוסיה: "גם בחדרים סגורים מול פוטין אמרנו, נפעל בכל הכח כנגד איראן בסוריה" | האזינו

    השר זאב אלקין צילום: פלאש 90
    20:26
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר להגנת הסביבה, מורשת וירושלים וחבר הקבינט מדיני ביטחוני, זאב אלקין (הליכוד) התראיין היום (חמישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, אלקין שוחח על העברת הכסף לארגון הטרור חמאס, התבססות איראן בסוריה והיחסים מול רוסיה והקמת גשר יהודית בשבת.

    העברת כסף לחמאס: "אני לא מעדכן מה אמרתי בקבינט, מה שיש לי לומר אני יואמר בחדר. האויבים לא צריכים לדעת על הדיונים שלנו. הקבינט לא מאשר את העברת הכסף. מאז החתימה על הסכם אוסלו אנחנו גובים מיסים ומעבירים לאבו מאזן. אין לנו פיקוח מה קורה עם הכסף. לפני שנה אבו מאזן החליט שהוא מקצץ חלק מהסיוע בכדי להגביר את הלחץ בין ישראל לחמאס. הקטארים באו ואמרו אנחנו ניתן את הכסף במקום אבו מאזן. לנו זה יותר נוח. אנחנו לא מתעסקים איתם. יש לנו פיקוח על הכסף, כל אחד מגיע עם טביעת אצבע ותמונה. לכן זה אפשר לנו שליטה על המצב ולכן חמאס לא שמח על כך".

    חמאס יבקש את הכסף: "ברור מתי שיורים אנחנו לא נעביר את הכסף. גם שלא חמאס ירה. הרסנו לחמאס כמה בסיסים. וחמאס שתק כי ידע מה יהיו התוצאות. כרגע היה שקט ולכן הכסף הועבר. חמאס יקבל את הכסף בעוד יומיים הוא כבר יבקש אותו זה רק משחק שהם עושים".

    ישראל מפסידה ממצב רע ברצועה: "הכסף זה מנוף מסוים, אבל זה חלק קטן מתקציב חמאס. אין לנו אינטרס לשחק לידיים של אבו מאזן. כמעט הזדהמה לנו תחנת התפלה באשקלון בגלל אין ניקיון הזיהום בעזה. אנחנו לא נשחק לידיים של אבו מאזן".

    רוסיה וישראל: "הרוסים אמרו תמיד בעבר והוא תמיד מזהיר. מדינת ישראל נחושה להמשיך את המדיניות שלה. זה גם נאמר בחדרים סגורים מול פוטין. אנחנו נפעל בכל בכח בכדי לסכל הקמת חזית ברמת הגולן והעברת משלוחי נשק והפיכת סוריה למוצב קדמי איראני".

    הקמת גשר יהודית: "בתור אדם דתי אני לא מרגיש טוב עם אף חילול שבת בכל מקרה. אני פחות מכר את פרטי המקרה אז אני לא יודע במה מדובר. יש מצבים שהמדינה לא יכולה לעצור את העבודות כי החברות הם פרטיות לגמרי היום. אני הייתי עושה כל דבר בכדי למנוע את חילול השבת".

    האזינו לראיון המלא:

    צילום: פלאש 90


    0 תגובות