ארדן יוזם: הפחתה בשימוש בפוליגרף לבדיקה תעסוקתית

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ארדן יוזם: הפחתה בשימוש בפוליגרף לבדיקה תעסוקתית

    לאחר כישלון מינוי המפכ"ל, השר לבטחון הפנים ארדן יזם והקים ועדה לבחינת שינויים בבדיקות הפוליגרף התעסוקתי במשטרת ישראל, שהונהגו בארגון בשנה האחרונה | במשרד לביטחון פנים מדגישים, כי בדיקות הפוליגרף התעסוקתי, שהן בדיקות מרחיבות ומחמירות ביותר נעשות אך ורק במשטרת ישראל ולא בשום ארגון אחר ולשום תפקיד אחר

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן, החליט למנות ועדה מקצועית, אשר תבחן צעדים לשיפור מתכונת בדיקות הפוליגרף התעסוקתי. השר ארדן יוזם את המהלך, לאחר כישלון מינוי ניצב צ'יקו אדרי למפכ"ל לאחר שמינויו נקלע לקשיים שלא באשמתו.

    על בדיקת הפוליגרף הקיימת: מדובר בבדיקות פולשניות וחודרניות במיוחד באופן שאינו קיים בשום ארגון ולשום תפקיד אחר בממשלה או במערכת המשפט, ולאור החשש כי ייעשה בהן שימוש הפוגע יתר על המידה ושלא לצורך בפרטיותם וזכויותיהם של הנבדקים.

    בנוסף החשש הוא שהשימוש עלול לשבש באופן בלתי הוגן ובלתי מוצדק את היכולת למנות קצינים לתפקידים בכירים, החליט השר על הקמת הוועדה כדי לוודא שבדיקות הפוליגרף ישמשו אך ורק למטרה המקורית שלה הם נועדו – שיפור התפקוד, האיכות והסטנדרטים של הקצונה במשטרת ישראל וחיזוק אמון הציבור בה .

    כיו״ר הועדה יכהן היועץ המשפטי של המשרד לביטחון הפנים עו"ד יואל הדר, והיא תציג את מסקנותיה לשר לבטחון הפנים בעוד כ 60 יום.

    הוועדה בוחנת את הנושאים שכיום ניתן לבדוק והשאלות שניתן לשאול במסגרת בדיקת הפוליגרף התעסוקתי, ואת התקופה בעבר שלגביה תתבצע הבדיקה (כלומר: האם ניתן יהיה לבצע בדיקה למשל אודות אירועים בעלי חומרה נמוכה בעברו של הקצין שחלף פרק זמן משמעותי של שנים רבות מאז התרחשותם).

    הועדה גם בודקת מהם המקרים שבהם יש מקום לפטור מחובת פוליגרף, עוד בוחנת הוועדה את האפשרות לקביעת נסיבות בהן אי שיתוף פעולה של נבדק עם הליך הבדיקה, בכל שלב שהוא, לא יגרור בהכרח החלטה על פיטוריו בגין אי התאמתו להמשך השירות במשטרה.

    השר ארדן: "אמשיך להוביל תהליכים לניקוי המשטרה ולחיזוק אמון הציבור בה, איכות המפקדים וטוהר המידות במשטרה חשובים מאוד אך יחד עם זאת חשוב גם שהמפקדים יוכלו לבצעם מבלי שהדבר יפגע שלא לצורך בפרטיותם ועתידם במשטרת ישראל ללא הצדקה".



    0 תגובות