זעזוע בצרפת: מאה קברים חוללו בקווצנהיים שבאזור שטרסבורג

    אבי יעקב No Comments on זעזוע בצרפת: מאה קברים חוללו בקווצנהיים שבאזור שטרסבורג

    על המצבות והאנדרטה לזכר קדושי השואה רוססו צלבי קרס וכתובות נאצה, על אחת המצבות רוססה הכתובת 'הזאבים השחורים' • רבה של שטרסבורג וחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרב אברהם ווייל: ככל הנראה מדובר בפושעים מהימין הקיצוני המבקשים בדרך זו להביע את זעמם לקראת הערב שבו עורכות כל המפלגות בצרפת עצרות עם נגד האנטישמיות

    אנטישמיות בצרפת צילום: תהקונסיסטואר של הריין התחתון צרפת
    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוב חילול מזעזע של בית עלמין יהודי בצרפת, הפעם בבית העלמין בכפר קווצנהיים כעשרה ק"מ משטרסבורג.

    הבוקר (ג') גילו המבקרים את הזוועה. על כמאה מצבות רוססו כתובות נאצה וצלבי קרס. צלבי קרס רוססו גם על האנדרטה לזכר קורבנות השואה. על אחת המצבות רוססה הכתובת; 'הזאבים השחורים'. למקום הוזעקה משטרת הז'נדרמריה ומאז התגלתה הזוועה סגרה המשטרה את בית העלמין ובמקום אוספים אנשי המחלקה לזיהוי פלילי ממצאים ברחבי בית העלמין. על-פי הערכת המשטרה, שני אנשים ביצעו את הפשע הנורא.

    רבה של שטרסבורג חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', הרה"ג רבי אברהם ווייל אמר, כי "עוד לא התאוששנו מחילול בית העלמין לפני כחודש. אנו מזועזעים ונחרדים ודורשים מהשלטונות לתגבר את השמירה והסיורים ולמצות את הדין בנחישות נגד המבצעים השפלים. להערכת כולנו מעשה נפשע זה בוצע הלילה על ידי פושעים מהימין הקיצוני לקראת העצרות המתוכננות להערב נגד האנטישמיות".

    הערב (ג') עורכות כל המפלגות ברחבי צרפת עצרות עם בכיכרות המרכזיות בערים נגד האנטישמיות. העצרת המרכזית תתקיים בפאריס בהשתתפות ראש הממשלה מר אדוארד פיליפ. היוזמה אליה הצטרפו כל המפלגות הייתה של מפלגת השמאל הסוציאליסטים. רק מפלגת הימין הקיצוני של לה פן לא הצטרפה, על-פי דובריה, מאחר וכל המפלגות אינן עושות מאומה נגד מעשי הוונדליזם והתקיפות של המהגרים המוסלמים הפונדמינטליסטים.

    ארגון הימין הקיצוני 'הזאבים השחורים' שככל הנראה אנשיו ביצעו את חילול בית העלמין, היה פעיל מאוד בשנות ה-70 ובין היתר מיוחסות לאנשיו גם חילול מחנה ההשמדה שטורטוף שבו נרצחו בתאי הגזים אלפי אסירים פוליטיים ובהם יהודים שהובאו במיוחד מאושוויץ, על מנת להשתמש בהם לניסויי הריגה בתא הגזים וכמקור אספקה לחלקי גופות לבית הספר לרפואה של אוניברסיטת שטרסבורג.

    צלבי קרס ליד שטרסבורג צלבי קרס ליד שטרסבורג צלבי קרס ליד שטרסבורג צלבי קרס ליד שטרסבורג צלבי קרס ליד שטרסבורג

    צילומים: הקונסיסטואר של הריין התחתון צרפת



    0 תגובות