חברי קונגרס אמריקאים: "נתנגד לפינוי יהודים מהשומרון"

    אריאל שרפר No Comments on חברי קונגרס אמריקאים: "נתנגד לפינוי יהודים מהשומרון"

    חברי קונגרס רפובליקנים אמש בשומרון: "אם טראמפ יציע תוכנית מדינית הכוללת פינוי ישובים נתנגד לכך".

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הקונגרס אנדי בר נציג מדינת קנטאקי, וחבר הקונגרס אנדי האריס. החברים בוועדת החוץ ובוועדת ההקצאות בקונגרס האמריקאי, ערכו אתמול סיור בשומרון זאת כחלק מפעילות יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון. השניים נפגשו עם יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, עם דוברת המועצה אסתר אלוש, וראש יחידת קשרי החוץ חן בן לולו, ביקרו באיזור התעשייה ברקן שם שמעו על הדו קיום באיזור, וביקרו ביקב טורא.

    במהלך פגישתם עם ראש מועצת שומרון הוא חשף בפניהם את חבל הארץ הייחודי ואתגריו וקרא להם להעביר מסר ברור לממשל, כי הדרך האמיתית לשלום עוברת דרך שלום כלכלי ולא דרך עקירת ישובים.

    על כך ענה חבר הקונגרס אנדי בר: "באם נשיא ארה"ב טראמפ, יציע כחלק מהתוכנית המדינית, פינוי יהודים ביהודה ושומרון, אני אתנגד לכך תפקידנו, אחרי שראינו את מה שראינו כאן היום, הוא להעיד, ולומר לממשל, שהדרך הטובה ביותר להגיע לשלום ושגשוג עבור כולם, יהודים וערבים, הוא יותר פיתוח תעשייה ביהודה ושומרון, בו אפשר לייצר אינטגרציה וחיבורים בין הצדדים ולא הפרדה. זו הדרך לשלום".

    חבר הקונגרס אנדי האריס התייחס גם הוא לדברים ואמר: "בעיני האופציה שטראמפ יציג תוכנית מדינית שתכלול פינוי ישובים ביהודה ושומרון היא היפותטית, אני לא מוכן לקבל את זה. אני חושב שהנשיא הוכיח בפעולותיו, איזה חבר טוב הוא של ישראל. אני חושב שרוב הישראלים סבורים שפינוי ישובים הוא רעיון מוטעה ולכן אני לא חושב שהנשיא יציע הצעה כזו".

    יוסי דגן ראש מועצת שומרון הודה לחברי הקונגרס ואמר: "הביקור שלכם מחזק אותנו, אנחנו וגם אתם עומדים בפני התקפות טרור, וקמפיינים של דה לגיטימציה, ו bds, ואני חושב שאם נוכל לייצר שיתוף פעולה טוב בינינו, נוכל לנצח. ואני מרגיש שאנחנו ננצח".



    0 תגובות