צה"ל פתח מחדש את מעבר קלנדיה

    קובי פינקלר No Comments on צה"ל פתח מחדש את מעבר קלנדיה

    דובר צה"ל מוסר כי בשבוע שעבר נפתח מעבר "קלנדיה" המחודש במתכונת משודרגת

    מחסום קלנדיה צילום: שלמה מור
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעבר קלנדיה המאויש על ידי כוחות המשטרה הצבאית, משטרת ישראל, משמר הגבול ומאבטחים, עבר בשנה וחצי האחרונות שדרוג משמעותי שכלל בין היתר הרחבת המעבר, הרחבת מסלולי הבידוק והטמעת פיתוחים טכנולוגיים. המעבר מתופעל על ידי לוחמי המעברים של גדוד "ארז" של המשטרה הצבאית, שוטרי מחוז ירושלים ומאבטחים, אשר שומרים על ביטחון תושבי ישראל ומשתמשי המעבר, באמצעות סיכול פעולות טרור, הברחות אמצעי לחימה וסחורות וכניסת שוהים בלתי חוקיים.

    מעבר קלנדיה הנמצא בשטח הפעילות של גזרת מג"ב בעוטף ירושלים, מאגד כוחות רבים, בהם כוחות הגדוד הצפוני של מג"ב עוטף ירושלים הפועלים בגזרה ובחירום פועלים בתוך המעבר ובצדו הפלסטיני של המעבר. הכוחות פועלים במעבר על מנת לבצע בידוק מקצועי ונחוש לצד שמירה על כבוד האוכלוסייה שעוברת במעבר.

    במהלך השנה וחצי האחרונות, בהובלת פיקוד המרכז, מנהלת הגבולות והתפר, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים ומשטרת ישראל, שופץ ושודרג מעבר קלנדיה. כתוצאה מכך, הליך הבדיקה במעבר התייעל והתקצר באופן משמעותי. במסגרת תכנית נרחבת לשדרוג מעברי יהודה ושומרון על ידי הטמעת מרכיבים טכנולוגיים, הוקמו 27 מעברים ביומטריים, ונוספו עמדות זיהוי ובידוק בטכנולוגיה חדשה. זאת בנוסף למסוף אוטובוסים, טרמינל חדש ומרווח ושרוולי כניסה נוספים להולכי רגל.

    המעבר החדש ישמש אלפי אזרחי ישראל, תושבים פלסטינים ותיירים, אשר עוברים בו מדי יום. מיום פתיחת המעבר המחודש, עברו בו כ-40,000 אנשים וזמן השהות בו ירד לדקות אחדות בלבד. בנוסף מתוכננים פרויקטים נוספים בתחום כדוגמת גשר להולכי רגל מעל המעבר הרכוב לבטיחות ויעילות מעבר התושבים ומעבר תת קרקעי של רכבים.

    מדברי מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן: "שיפוץ מעבר קלנדיה, שהסתיים בשבוע שעבר, הוא חלק מתהליך שמטרתו לייעל את זמן השהות לעוברים במעבר ולאפשר ניהול נכון ומקצועי יותר. המערכות החדשות במעבר מאפשרות חוויה נוחה לעוברים, המצמצמת את זמני השהות בו. המטרה לאפשר לעוברים לנוע בבטחה ובמהירות מרבית ובנוסף לאבטח את המעבר בצורה מיטבית ולהגיב בחדות לכל אירוע פח"ע מתפרץ. שיפוץ המעבר הוא חלק משיתוף פעולה בין ארגוני הביטחון הנעשה בכל גזרת יהודה ושומרון המאפשר שמירה על איכות חיים לכלל התושבים ואני מברך עליו".

    מדברי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון: "שדרוג מעבר קלנדיה הנו פרויקט הדגל שלנו במסגרת תכנית נרחבת לשיפוץ ושדרוג המעברים ביהודה ושומרון . לפני השיפוץ, זמן ההמתנה במעבר קלנדיה הגיע עד לשלוש שעות. כיום, לאחר השיפוץ, המעבר אורך דקות בודדות גם בשעות העומס. זוהי בשורה גדולה לציבור הפלסטיני. מטרתנו היא לשפר את חווית המעבר עבור התושב ולהטמיע שירות טכנולוגי חדיש גם במעברים ביהודה ושומרון. צעדים אלו לשיפור מרקם החיים של תושבי האזור, מובילים לשגשוג כלכלי ויציבות ביטחונית, וכך נמשיך לפעול".

    מדברי ראש מנהלת "קשת צבעים" בפיקוד המרכז, אלוף-משנה עופר הינדי: "פיקוד המרכז רואה את הצורך להילחם בטרור בנחישות לצד המחויבות לשיפור איכות החיים של כלל תושבי הגזרה והעוברים במעברים בפרט . שיתוף פעולה בן ארגוני סייע לשינוי במעבר קלנדיה".

    מדברי מפקד גדוד "ארז" בחיל המשטרה הצבאית, סגן-אלוף ארז דוד: "לוחמי המעברים מבצעים את הבידוק הביטחוני עבור המבקשים לעבור במעבר בצורה מקצועית וחדה תוך הקפדה על כבוד האוכלוסייה העוברת ושמירה על מרקם חיים תקין. במהלך הבידוק הביטחוני, הלוחמים מאתרים מפגעים ואמצעי לחימה ומונעים את כניסתם לשטח מדינת ישראל. שדרוג המעבר מכיל בתוכו שדרוג משמעותי של אמצעי הבידוק העומדים לרשות הלוחמים, דבר המאפשר בידוק וזיכוי בטחוני טוב יותר לצד שיפור משמעותי בזמני ההמתנה. אנו נמשיך ונעמוד על המשמר, יחד עם כוחות הביטחון הנוספים, נבצע את משימתנו ונבטיח את ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

    מדברי מפקד מג"ב עוטף ירושלים, ניצב-משנה בריק יצחק: "בשנים האחרונות אנו עדים לעליה הולכת וגוברת של עוברים ושבים במעבר באופן רגלי ובאופן רכוב. מדובר במעבר אחד מתוך 16 המעברים הפרוסים בשטחי עוטף ירושלים אותם מפעילים שוטרים ולוחמי מג"ב. במעבר מרכזי ומורכב זה הושקעו אמצעים טכנולוגים רבים במטרה ליצר מעבר מהיר ובטוח באמצעות שימוש באמצעי בידוק ביטחוניים חדשניים גלויים וסמויים. במהלך שנת העבודה הנוכחית יחד עם כלל גורמי הביטחון סוכלו אירועי טרור רבים ונמנעה פגיעה ברכוש ונפש. אנו נמשיך בהתייעלות תוך בניית תכניות עבודה לשדרוג עתידי שייתן מענה ראוי ואיכותי לצרכים האזרחיים והביטחוניים בגזרה. שוטרי ולוחמי מג"ב ימשיכו ויפעלו למען ביטחונם האישי של תושבי ירושלים והמדינה".



    0 תגובות