משביתים את המדינה: שיבושים צפויים בתנועת הרכבות

    איתי גדסי No Comments on משביתים את המדינה: שיבושים צפויים בתנועת הרכבות

    סכסוך ועד העובדים עם הנהלת רכבת ישראל נמשך, 8 נהגי קטר הודיעו במפתיע על מחלה ולכן לא יתייצבו מחר לעבודה. מרכבת ישראל נמסר:

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוב: בשעה האחרונה הודיעו הערב (ראשון) 8 נהגי קטר להנהלת רכבת ישראל כי לא יוכלו להגיע לעבודתם מחר בעקבות מחלה. כזכור לפני כשבועיים 35 נהגי קטר ועשרה פקחים הודיעו במפתיע על מחלתם וגרמו לשיבושים קשים בלוחות הזמנים של הרכבת. אז קראו ברכבת ישראל לעובדים להתעשת ולחזור לעבודה, אך נראה כי ההנהלה לא הגעה להסדר שמקובל על ועד העובדים.

    מקור הסכסוך הינו בלוח זמנים חדש של רכבות לחודש מרץ, הכולל הארכת שעות הפעילות של הקו לירושלים שכיום פועל רק עד 20:00. ברכבת טוענים שאם בהסכם הקיבוצי הוסכם שנהגים יכולים לנהוג עד שש שעות במשמרת, וכיום נוהגים שלוש וחצי שעות, התוספת היא בסך הכל ל4 שעות. בוועד מתנגדים לשינוי.

    ביום ראשון השבוע, בית הדין לעבודה אישר את סידור העבודה החדש והחליט על הפעלתו לאלתר. כתוצאה מכך, הוסר איום השביתה שתוכננה ליום שלישי הקרוב. לפי ההחלטה, 12 נהגים יישלחו להדרכות, זאת בניגוד לעמדת הנהלת הרכבת בדיון שהתקיים בבית הדין ביום שישי האחרון.

    ברכבת ישראל אמרו היום כי "הצעדים הארגוניים שבהם נקט ועד העובדים עשויים להימשך, ובהתאם לכך עשויה להיפגע תנועת הרכבות במהלך השבוע".

    מרכבת ישראל נמסר: "18 נהגי רכבות הודיעו בשעה האחרונה על מחלה. לעת עתה מצליחה ההנהלה לשמור על לו"ז רכבות סדיר ותעשה כל מאמץ שלא יבוטלו רכבות. נודיע במידה ונאלץ לשנות את הלו"ז בשל התחלויות אלה".

     



    0 תגובות