כניעה מבישה: "המדינה תיתן לוואקף את האחריות לשיפוץ שער הרחמים"

    איתי גדסי No Comments on כניעה מבישה: "המדינה תיתן לוואקף את האחריות לשיפוץ שער הרחמים"

    נציגי המועצה לביטחון לאומי בהוראת ראש הממשלה ניהלו מו"מ יחד עם המשטרה מול הוואקף | במהלך המו"מ הוחלט, כי הוואקף ישפץ את שער הרחמים ותהיה למוסלמים אפשרות להקים בית תפילה מוסלמי בו ימסרו שיעורים לפחות פעמיים בחודש | בימין החדש זועמים על נתניהו: "חוק אוכפים באגרוף ברזל ולא בכניעה לחוליגנים" | סמוטיריץ' שיגר מכתב חריף לנתניהו: "מאחורי כל זה עומד ארדואן האנטישמי ואתה נכנע לו"

    מוסלמים פולשים באלימות לשער הרחמים צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כניעה ללא קרב: נציגי המשטרה ונציגי המועצה לביטחון לאומי מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניהלו בימים האחרונים משא ומתן עם אנשי הוואקף האחראים על מסגדאל-אקצא מטעם ממשלת ירדן. לאחר דין ודברים הוחלט, כי אנשי הוואקף ישפצו את הדליפות בגג שער הרחמים כאות בעלות על המקום, בשיתוף המשטרה וארכיאולוגים ישראליים.

    בנוסף, לאחר השיפוץ המוסלמי יורשו אני הוואקף להשתמש במבנה שעד עתה היה סגור, לצורך שיעורים לפחות פעמיים בחודש. ההסכמות הנוספות שטרם הגיעו לידי הסכמה מלאה הוא בדבר שחרורם של הפורעים האלימים מאנשי הוואקף ולבטל את צו עיכוב יציאה מהארץ העומד נגדם.

    גם כאן מי שהצילו בינתיים את הכבוד היהודי היו אנשי התנועה האסלאמית שפוצצו את המשא ומתן, בתנועה משוכנעים כי עם עוד לחץ ואלימות כפי שהיה עד כה, ישראל תתקפל ותאלץ להסכים לבניית מסגד ערבי נוסף בשער הרחמים.

    מזהים חולשה: בחמאס קוראים לפלסטינים להגיע לתפילות יום השישי באל-אקצא במחאה על הרחקת אנשי וואקף ממתחם שער הרחמים בהר הבית. בארגון קראו לכל הפלסטינים להתנגד למניעת הכניסה של המתפללים להר ולהתגייס לסבב אלימות נוסף.

    .

    רוצים מסגד נוסף במקום הקדוש לעם היהודי | פלאש 90

    מהימין החדש נמסר בתגובה: "מתן הסכמה לוואקף לשפץ את מתחם שער הרחמים הוא כניעה לבריונות טרוריסטית. כפי שהיה ב"שיפוצים" קודמים בהר הבית, גם הפעם הוואקף יהרוס עתיקות ויעלים במכוון את זכר העם היהודי מהמקום. חוק אוכפים באגרוף ברזל, לא בכניעה לחבורת חוליגנים שמזהה חולשה ומנצלת אותה. אנחנו קוראים לראש הממשלה לטפל בהפרות הסדר ולא להיכנע לטרור".

    יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לראש הממשלה: "אדוני ראש הממשלה, עצם קיומו של משא ומתן עם פורעים עבריינים כמוהו ככניעה מסוכנת לאלימות. אין זה מתקבל על הדעת שהחוטא יצא נשכר והצעד החד צדדי שנקט הוואקף בפלישה למתחם ישתלם ויניב לו הישגים".

    ניצחון לנשיא טורקיה האנטישימי: "ברור כי לאט אבל בטוח יתרחב השימוש במתחם ותוך זמן קצר הפורעים ושולחיהם יקבלו את מלוא תאוותם. כידוע מי שעומד מאחורי התנועה האיסלמית בעניין הוא מיודענו ארדואן נשיא טורקיה וכל הישג שם ייזקף לזכותו. לא יתכן כי ביד אחת תתקוף אותו במילים קשות, בצדק רב, וביד השנייה תעניק לו הישגים, שליטה והשפעה בנעשה בירושלים ובהר הבית. ארדואן הוא אנטישמי ועם אנטישמים ונציגיהם פשוט לא מדברים. נקודה".

    המגנומטרים עדיין זכורים לדיראון עולם: "הריבונות וההרתעה הישראליים עוד לא התאוששו מהמכה הקשה שהם ספגו בכניעה הקודמת שלך לאלימות הערבית בפרשת המגנומטרים. כניעה נוספת תיזכר לדיראון עולם וכקו פרשת מים מסוכן שקשה יהיה להתאושש ממנו".

    ההרתעה נשחקת לדברי סמוטריץ': "עצם הנכונות של הגורמים הביטחוניים והמשטרתיים להגיע להבנות עם הפורעים נובע מחשש שלהם שאתה לא תעמוד בלחץ ותיכנע לבסוף עוד יותר ובכך תישחק ההרתעה והריבונות שלנו בצורה קשה יותר מאשר במסגרת פשרה".

     

     



    0 תגובות