גרמניה: לא נגדיר את הזרוע הפוליטית של חיזבאללה כארגון טרור

    שלמה ריזל No Comments on גרמניה: לא נגדיר את הזרוע הפוליטית של חיזבאללה כארגון טרור

    לאחר שבריטניה הכריזה על הזרוע הפוליטית של חיזבאללה כארגון טרור, גרמניה מודיעה כי לא תרמץ החלטה דומה בענין. לדברי השר האנן נילס: "גרמניה מעוניינת ביציבות בלבנון, ולהחלטה של ממשלת בריטניה לא תהיה השפעה על עמדת גרמניה או האיחוד האירופי" | בשטח כבר מורגשות הסנקציות האמריקניות, משכורות של מחבלי חיזבאללה נחתכו ביותר מחצי

    מחבל חיזבאללה בגבול לבנון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבריטניה הכריזה על הזרוע הפוליטית של חיזבאללה כארגון טרור דבר שמקשה על הארגון להעביר כסף מהעולם אל הארגון. גרמניה מגיבה לאפשרות שגם היא תצטרף להכרזה, ואומרת כי לא תאמץ החלטה דומה.

    השר לענייני מדינה בגרמניה, נילס אנן, אמר בראיון לשבועון הגרמני "דר שפיגל" כי "התנועה השיעית האיסלאמית נותרה גורם רלוונטי בחברה הלבנונית והאיחוד האירופי כבר הוסיף את הזרוע הצבאית של הארגון לרשימת ארגוני הטרור".

    לטענתו שאינה עולה בקנה אחד עם המציאות בשטח, צעדי האיחוד האירופאי כנגד חיזבאללה היו מספקים והיא אינה רואה צורך להמשיך בצעדים נוספים.

    השר אנן סיים ביקור בלבנון לפני מספר ימים, לדעתו, "גרמניה מעוניינת ביציבות בלבנון, ולהחלטה של ממשלת בריטניה לא תהיה השפעה על עמדת גרמניה או האיחוד האירופי", הוא הוסיף.

    ארה"ב, ערב הסעודית וישראל המובילות את המאבק כנגד חיזבאללה, בעניין הסנקציות על הארגון שכבר רואים את התוצאות בשטח, עלולות להכנס למתח מול גרמניה. סעודיה כבר החרימה את גרמניה ועצרה פעילות כלכלית מול חברות גרמניות, בגלל התערבותה בנעשה בסעודיה.

    הסנקציות בחיזבאללה מורגש מאוד בשטח, על פי דיווחים מלבנון, חיזבאללה קיצץ את משכורות לוחמיו ביותר מחמישים אחוז. הדבר משפיע על המוטיבציה והנאמנות של הלוחמים לארגון. חיזבאללה כיום שולט בשלושה משרדי ממשלה, בהם הבריאות עם תקציב ענק, שיכול לתרגם העברת כספים מכובסות ללוחמיו בשטח.



    0 תגובות