קהלני: "ניהלנו מלחמת עולם על רמת הגולן – יש שכר לפעולתך"

    אסתי פלד 2 Comment on קהלני: "ניהלנו מלחמת עולם על רמת הגולן – יש שכר לפעולתך"

    אביגדור קהלני גיבור ישראל, מי שניהל את אחת הקרבות ההירואים בתולדות המדינה על רמת הגולן, התראיין ל'מהדורה המרכזית' | החלטת ארה"ב: "המאבק על הגולן היה רציף מ-67 ועלה במלחמת יום כיפור ולאחר שרבין רצה להחזיר את הגולן וגם ברק ויצאנו למלחמת עולם על הדבר הזה והצלחנו להעביר חוק שירידה מהגולן מצריכה משאל עם" | האזינו

    אביגדור קהלני צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המנצח. תת אלוף בדימוס אביגדור קהלני שזכה בעיטור המופת במלחמת ששת הימים בקרב ההיסטורי על רמת הגולן, התראיין היום (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' על רקע ההחלטה של ארה"ב להסיר את המונח שטח כבוש מרמת הגולן לראשונה מזה חמישים שנה.

    קהלני ששמע כל כך לראשונה בתוכנית התרגש מאוד מהמחווה ואמר: "אני מאוד נרגש על זה נאמר כי 'יש שכר לפעולתך'. המאבק על הגולן היה רציף מ-67 ועלה במלחמת יום כיפור ולאחר שרבין רצה להחזיר את הגולן וגם ברק ויצאנו למלחמת עולם על הדבר הזה והצלחנו להעביר חוק שירידה מהגולן מצריכה משאל עם. זה אחד המתנות הגדולות של ארה"ב והחלטה אמיצה וריאלית".

    בשורה גדולה שתחלחל: "ההתלבטות שלנו ב-81 שהייתי מפקד, שבגין קיבל החלטה שזה חלק ממדינת ישראל, זה בשורה גדולה שתחלחל לאט לאט לכולם. ההחלטה האמריקנית תכנס לתודעה הלאומית. זאת בשורה גדולה לעם ישראל".

    הפוליטיקה כיום: "כואבת לי מאוד הפוליטיקה העכשווית. איבדו את הכבוד. ההשמצות ההדדיות עוברות כל גבול. אני לא רואה עתיד וורוד אלה מפלגות שצצות כמו פיטריות אחרי הגשם. גם תוצאות הבחירות לא יהיו ברורות והמאבקים ימשיכו לאחר הבחירות".

    האזינו לראיון המלא:

    צילום: פלאש 90



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אביגדור קהלני לחם ברמת הגולן במלחמת יום כיפור, ולא כפי שצוין – בששת הימים

    2. 1

      טעות! הוא קיבל עיטור הגבורה במלחמת יום הכיפורים על קרבות עמק הבכא ברמת הגולן. עיטור המופת בששת הימים היה על משהו אחר.