בזק"א חוששים: גופות הישראלים לא ימצאו

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בזק"א חוששים: גופות הישראלים לא ימצאו

    אסון באתיופיה בו נהרגו שני ישראליים, מתברר כאחד האסונות המחרידים, ביחס הרשויות לכבוד המת | על פי עדויות מתנדבי זק"א, בתחילת האירוע: "עשרות תושבים פשטו על גופות הנספים ובזזו את חפציהם", בהמשך, "בעוד חלקי גופות מוטלות בזירה, טרקטורים כיסו את השטח בחול תוך ניוול המת" | עוד עולה מהעדויות: כי כלל חלקי המטוס נעלמו | הממשלה כבר הקימה אנדרטה | מטלטל

    מתנדבי זק"א באתיופיה צילום: זק"א
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרסום ראשון: בעקבות האירועים באתיופיה כנגד משלחת זקא, יו"ר זק"א יהודה משי זהב יוצא הלילה לאתיופיה, לחיזוק משלחת זק"א השוהה באתר ההתרסקות ומחכה להיכנס להאנגר הגופות. ממשלת אתיופיה סגרה בפניהם את היכולת להתעסק בכבוד המת ולהביאם לקבר ישראל.

    אחרי פעילות אינטסיבית של מתנדבי זק"א במשך ארבעה ימים בזירת אסון התרסקות המטוס באתיופיה, מאשימים בזק"א את ממשלת אתיופיה בהתנהגות שערורייתית, ביחס מחפיר ובפגיעה חמורה בכבוד הנספים באסון.

    מלומדי ניסיון בשלושים שנות פעילות וטיפול באסונות בישראל וברחבי העולם, התנהגות כזאת עוד לא ראינו, אומרים בזק"א.

    בזק"א מספרים על התנהגות מקוממת ושערורייתית שהחלה מייד עם תחילת האסון הגדול: "מיד עם התרסקות המטוס, פשטו המקומיים על זירת האסון במסע ביזה של חפצי הנספים תוך פגיעה חמורה בכבוד המת". האתיופים נהגו ברשלנות מזוויעה באתר האסון: "בהמשך השבוע הם עלו על השטח עם טרקטורים ובאגרים, מבלי להתייחס כלל לנספים ותוך ניוול נוראי של כבוד המת".

    הרשויות האתיופי הוסיפו חטא על פשע ועד לרגע זה, הם מונעים ממתנדבי זק"א לבצע את עבודת הקודש, של איסוף הגופות וחלקיהן. מתנדבי זק"א נחשפו למראות מזוויעות של פגיעות בכבוד המת.

    ההתנהגות הפושעת לא הסתיימה בכך, אלה שהבוקר נחרדו מתנדבי זק"א לגלות, כי טרקטורים כיסו באדמה את כל המכתש שנוצר כתוצאה מההתרסקות של המטוס, על שלל הממצאים בזירה, יישרו את הקרקע כאילו לא היה כלום, כשבשטח עדיין פזורים איברים, חלקי גוף וממצאים אחרים.

    האתיופים לא ביזבזו זמן ובעצימת עיניים מחרידה, כבר העמידו במקום אנדרטה, כשהם מודיעים שמבחינתם האירוע נגמר. מתנדבי זק"א ובני המשפחה הישראלים שהיו בזירה לא האמינו למראה עיניהם לראות את הזוועה.

    בנוסף, בחדר הקירור שבקרגו ליד שדה התעופה, שם רוכזו מאות חלקי גופות שמתנדבי זק"א ואחרים הספיקו לאסוף. לא רק שלאתיופים אין את הידע והיכולת לעשות את הזיהוי המדעי, אלא גם מונעים ממשלחות זיהוי מקצועיות מרחבי העולם ביניהם גם המז"פ של ישראל, לבצע את הזיהוי המדעי.

    במשך השבוע פעל משרד החוץ על כל זרועותיו, שגריר ישראל באתיופיה, והקונסול עופר דך, באין ספור של פגישות ופניות אל כל הגורמים הרלוונטיים, שיתנו למתנדבי זק"א המקצועיים להשלים את עבודתם בצורה סדורה ומקצועית. אך כל פניותיהם לא נענו. גם שיחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש הממשלה האתיופי לא עזר.

    אליעזר סמט מתנדב זק״א באתיופיה : מספר: "במלון 'סקלאה אתיופיאן אירליינס' החלו להגיע עשרות בני משפחות השכולות מרחבי העולם, שביקשו לקבל תשובות ומידע על גורל יקירהן, אבל לא היה אף אחד שיסביר להם מה קורה או לתת מענה על שאלותיהם".

    עוד הוסיף: "אי אפשר לתאר את הבכי ואת הצעקות של בני המשפחות שהרעידו למרחקים, שגרירי המדינות מסתובבים כאן במלון מבלי יכולת לעזור למשפחות כי האתיופים לא משתפים פעולה גם איתם לגודל תדהמתם".

    חלקי המטוס נעלמו למקום לא ידוע: "זו תחושה קשה להגיע לזירה כשאנחנו רואים את הממצאים הרבים מתגלגלים בשטח מבלי יכולת לתת מענה הולם ומקצועי. תוך יום נעלמו מהזירה כל חלקי המטוס למקום לא ידוע מבלי יכולת לבדוק אפשרות של ממצאים על חלקי המטוס. ההרגשה היא כואבת וקשה מאוד".

    עזריאל שניצר מפקד משלחת זק״א באתיופיה שהשתתף במספר משלחות זק״א לאסונות בעולם, סיפר על התחושות הקשות במשלחת: "מעולם לא נתקלנו בסיטואציה כה קשה, הייתי בזירת האירוע ביחד עם מתנדבי זק״א ראינו שם ממצאים רבים פזורים בזירה, אבל ידינו היו כבולות".

    יהודה משי זהב יו"ר זק"א: "הפחד הגדול הוא, שחס ושלום לא יהיה מצב שלכשיעשו את הזיהוי המדעי והשם יודע מתי, לא ימצאו את הגופות של שני הישראלים ז"ל שנספו במטוס, כי האתיופים זלזלו בכבוד המת, ולא נתנו למתנדבי זק"א לעשות את עבודתם. זה יהיה נורא".



    0 תגובות