איזנקוט חושף: "חיזבאללה תכנן להכניס 5,000 לוחמים מתחת לאדמה"

    קובי פינקלר No Comments on איזנקוט חושף: "חיזבאללה תכנן להכניס 5,000 לוחמים מתחת לאדמה"

    הרמטכ"ל לשעבר, רא”ל גדי אייזנקוט: "חיזבאללה תכננו תכניות גרנדיוזיות; זיהינו זאת לפני ארבע שנים וטיפלנו לפני חודשיים"

    איזנקוט צילום: פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט נאם היום בכנס דגן לביטחון שהתקיים באקדמית נתניה. בכנס העלו את פועלו של ראש השב"כ לשעבר מאיר דגן ז"ל. "מאיר עבור דור שלם של מפקדים היה סמל ליצירתיות והתקפיות, תחבולנות ובעיקר מחויבות עמוקה לביטחון מדינת ישראל. האתגרים הביטחוניים שמאיר דגן חווה מאז שהתגייס כחייל וסיים כראש המוסד נותנים פרספקטיבה היסטורית וגם עכשיו במבט לעתיד".

    איזנקוט התייחס לחיזבאללה: "חיזבאללה פועל במאמצים משולבים בעין הציבורית. שלוש שנים לאחור היו לא מעט אירועים שהמרחק ביניהם ועד הסלמה הם לפעמים כחוט השערה, וכאן התקיים מאמץ לסכל את החזון לנשק גרעיני אל מול המאמץ האירני להשגת הגמוניה אזורית. ההחלטה הביטחונית לנהל סדרת מערכות שרחוקה מהעין הציבורית ומביאה לידי ביטוי על העליונות שלנו, ומביאה לפגיעה משמעותית באיראנים. בנוסף, החלטה זאת – להתנהל  אל מול האיראנים, מחוץ למרחב התקשורתי, מבטא את דרכו של מאיר דגן אל מול חיזבאללה. חיזבאללה תכננו תכניות גרנדיוזיות, להכניס 5,000 לוחמים בהפתעה מתחת לאדמה, תוך הפעלת אש, לא מומשה".

    איזנקוט חשף "תכנית זו זוהתה על ידנו לפני ארבע שנים, וטופלה על ידינו לפני חודשיים – במקביל לפגיעה מתמשכת ביכולת הדיוק שלהם. כיום מדינת ישראל מתמודדת אל מול ארבעה מעגלי איום, שלושה היסטוריים ומעגל איום חדש. האיום הבלתי קונבנציונלי כהה במעט בין הסכם הגרעין בין איראן ומערב,  אין ספק שזה האיום הראשון שימשיך ללוות אותנו".

    "האיום השני, האיום הקונבנציונלי שהעסיק את צה"ל, כהה במעט בעקבות הסכמי השלום. איום שלישי מעסיק את דור המפקדים שאני שייך אליו, איום תת קונבנציונאלי – טרור גרילה שתופס פעולה. האיום הרביעי, איום במעגל הקיברנט – איום שהולך ומתגבר בשנים האחרונות במדינת ישראל. אין ספק שזה איום משמעותי שיעסיק אותנו בעתיד יותר ויותר. תפיסת הביטחון הלא כתובה ואסטרטגיית צה"ל מניחים תשתית רעיונית לצה"ל כיצד לאפשר לישראל להמשיך להתפתח לשגשג למרות מכות איומים שהולכים ומשתנים".

    "ההבנה ההיא שיש מרכיבים פסיכולוגיים ומרכיבים נוספים שמביאים לידי ביטוי עליונות ישראלית וגם מאמצים חשאיים של ארגונים חשאיים. שאני מסתכל על אתגרי הביטחון בישראל, אני מדמה זאת  לקרחון גדול. קצה הקרון – אתגרים ביהודה ושומרון בעזה – את זה רואה האזרח הישראלי. בחלק הסמוי מהעין- אתגר הגרעין מאמץ להגמוניה איראנית, תעשיה צבאית מקדמת ויכולת טילית של אירא" במעמד הכנס קיבל רא”ל אייזנקוט תעודת הערכה והוקרה על תרומתו למדינת ישראל ולביטחונה.



    0 תגובות