ראה"מ בפגישה עם נשיא ברזיל: "אנו בפתח של עידן כביר ביחסינו"

    איתי גדסי 2 Comment on ראה"מ בפגישה עם נשיא ברזיל: "אנו בפתח של עידן כביר ביחסינו"
    ראש הממשלה עם נשיא ברזיל בלשכתו צילום: קובי גדעון לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ברזיל ז'איר בולסונארו קיימו היום (ראשון) פגישת עבודה מצומצמת ולאחר מכן פגישה מורחבת בהשתתפות שרים משתי המדינות, בלשכת רה"מ בירושלים.

    ראש הממשלה נתניהו במעמד חתימת ההסכמים: "אדוני הנשיא ידידי ז'איר בולסונארו. יאיר בעברית. זהו תענוג גדול בשבילי ובשם חברי לממשלה לקבל אותך ואת המשלחת שלך כאן בירושלים".

    ראש הממשלה דיבר על חידוש היחסים ההיסטורי בין המדינות: "אנחנו בפתח של עידן כביר ביחסים בינינו. ברזיל, שהיא אחת מהמעצמות הגדולות בעולם, וישראל שהיא מדינה עתיקה, אבל מעצמה טכנולוגית חדשה. אנחנו תמיד נזכור את התפקיד שברזיל מילאה בהחלטה על החלוקה באו"ם, ושל הנציג שלה אוסוולדו ארניה שהיה נשיא העצרת הכללית של האו"ם".

    עוד הוסיף נתניהו: "אנחנו שמחים שאחרי שנים של יחסים קצת מהוססים אתה החלטת, החלטנו יחד, לפתוח עידן של שותפות ושיתוף פעולה בכל התחומים".

    נתניהו סיפר על האצת היחסים הכלכליים והמדעיים בין המדינות: "מאז הביקור שלי, הראשון של ראש ממשלה בישראל בברזיל, אנחנו שלחנו שורה של מומחים, של משלחות ישראליות לברזיל בתחומים שונים, ואנחנו עומדים לחתום על שורה של הסכמים בעקבות המגעים הללו, וזו רק ההתחלה".

    אלסיום אצר ראש הממשלה: "אני רוצה שתדע שיש לך כאן עם שאוהב את ברזיל, ומדינה שרוצה שיתוף פעולה הדוק ביותר עם ברזיל תחת הנהגתך. תודה רבה לכם, וברוך בואך לירושלים".

    ראש הממשלה נתניהו ונשיא ברזיל בולסונארו השתתפו בטקס חתימה על שורת הסכמים בילטרליים בתחומי הביטחון, ביטחון הפנים, התעופה המדע והטכנולוגיה, ומזכרי הבנות בתחומי הבריאות והסייבר.

    KBG_GPO5006

    בפגישה השתתפו גם מ"מ שר החוץ ושר התחבורה ישראל כ״ץ, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, שר האנרגיה יובל שטייניץ, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא וכן נציגים נוספים.

    מהצד הברזילאי השתתפו שר החוץ של ברזיל Ernesto Araújo, שר האנרגיה והמכרות Albuquerque Junior, שר המדע, הטכנולוגיה, החדשנות והתקשורת Marcos Pontes והשר לענייני מודיעין ואסטרטגיה Augusto Heleno וכן נציגים נוספים.

    ראש הממשלה ורעייתו יארחו הערב את נשיא ברזיל לארוחת ערב במעון רה"מ בירושלים. המנהיגים ימסרו הצהרות לתקשורת.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ראש ממשלת ברזיל ניראה חתול עם העינים הללו…..