לראשונה: הגר"מ מאזוז בכנס יהדות התורה, אייכלר: "אין בעלות על הציבור"

    אסתי פלד 3 Comment on לראשונה: הגר"מ מאזוז בכנס יהדות התורה, אייכלר: "אין בעלות על הציבור"

    מאוחדים: בכינוס ההיסטורי בירושלים השתתפו למעלה מ-40 מראשי האדמורי"ם | מרן ראש ישיבת כיסא רחמים הגיע לכינוס | ח"כ ישראל אייכלר ל'מהדורה המרכזית', "עצם זה שהאדמורי"ם יוצאים מביתם לאירוע יש פה אמירה שכאן יש סכנה ממשית לקיום הדת" | צפו

    הגאון הר מאיר מאזוז בכינוס צילום: אוהדי יהדות התורה בטלגרם
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) התראיין ל'מהדורה המרכזית' היום (ראשון) ברדיו 'קול חי' בהגשת אבי מימרן, בעת ממעמד "בעד עמך" בבנייני האומה: "הכינוס נקרא 'בעד עמך' כי זו ממש קריאה בעד עמנו כפשוטו. זה שיש לנו כאן זכויות כחרדיים זה נס גדול שהרבה כוחות אנטי דתיים בראשות הבג"צ והרפורמים מנסים לקעקע".

    הכינוס ההיסטורי: "הייתה החלטה להביא שידורים מכל עיר ועיר. עצם זה שהאדמורי"ם יוצאים מביתם לאירוע הזה יש פה אמירה שזה לא עניין של פוליטיקה אלא סכנה ממשית לקיום הדת בארץ".

    גוש חרדי גדול: "המאבק על זכויות האדם החרדי אינו משנה בין ספרדי או אשכנזי. רק לפני כמה חודשים רצינו לצאת בגוש חרדי אחד גדול, אין בינינו הבדלים מלבד נוסח כזה או אחר. לפני חודש זה לא יצא לפועל אבל לשמחתנו ראש הישיבה מרן הרב מאזוז שליט"א תומך ביהדות התורה. אל תתפלאו אם במערכת הבחירות הבאה תראו את כל הגוש החרדי ביחד".

    ועשית: "כל אדם צריך להצביע לפי מה שרבו מצווה עליו. מי שרבו אומר לו ש"ס שיצביע ש"ס. מי שרבו אומר לו ג' שיצביע ג'. בין אם הוא ספרדי בין אם הוא אשכנזי. כל העסקים הפנימיים בתוך המפלגות לא חשובים. מה שחשוב זה שכל אחד יבוא להצביע כהוראת רבותיו".

    צילום: אוהדי יהדות התורה בטלגרם

    צפו בקבלת הפנים למרן הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א בכינוס | אוהדי יהדות התורה בטלגרם

    ההסכם מול חצר הגאון הגדול הרב מאיר מאזוז: "אני לא חושב שיש למישהו בעלות על הציבור של מרן הרב מאזוז. ראינו אלפי קולות שיכולים ללכת לכל מיני מפלגות חילוניות, ועשינו מעשה. זה נועד לחזק את היהדות החרדית כולה. לא דיברתי עם איש מאנשי ש"ס כי אותי מעניין עכשיו להביא עוד קולות ליהדות החרדית".

    עוד הוסיף אייכלר: "אם מרן הרב מאזוז אומר לתלמידיו להצביע ג' אין לאף אחד מהתלמידים זכות להפר את הוראתו".

    ניסיונות האחדות: "הייתי מעורב בניסיון התיווך בין יהדות התורה ושס. אחרי שזה לא יצא לפועל והקולות של יחד היו הולכים לטמיון עשינו טוב שסגרנו איתם על תמיכה משותפת".

    אוהב את ש"ס: "אני אוהב את אנשי שס ועובד איתם ומעריך אותם. הרב מלכיאלי והרב אוזלאי עובדים אתנו בשיתוף פעולה יומיומי במאבקים למען הציבור. כשהייתי חבר בוועדה למינוי דיינים קידמתי דיינים מכל הקהילות גם מהספרדים וגם מהאשכנזים".

    על הכנסת הבאה: "הייתי שמח להישאר בוועדה לפניות הציבור. כל מה שאפשר לעזור לציבור אני שמח. אני לא מבטיח לעתיד, הוכחנו את זה בעבר".

    האזינו לראיון המלא:

    צילום: אוהדי יהדות התורה בטלגרם


    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ספרדים ממשיכים דרכו של מרן

    2. 2

      אני המום כמה פתיות מה הקשר שבעבר הרב עובדיה בחר ג' הרי לכן הוא הקים את ש"ס להקים את כל עולם התורה הספרדי שיש לנו היום (כולל את כיסא רחמים ואת הרב מזוז) גם הרב מזוז בעבר בחר ש"ס לא אז מה הקשר

      העיקר לזרוק אבן לבור ששתו וששותים ממנו הרי אם הרב עובדיה היה חי הוא לא היה מעז לעשות ככה אז איך הוא משתמש עוד בשם של הרב עובדיה

      יש כל כך הרבה זיוף במהלך הזה

    3. 1

      אם מרן הרב עובדיה היה חי אז ש"ס לא היית מתנהגת בכזו חוצפה ובזיון. לכן הרב מזוז לא אמר בזמנו להצביע ג' אדרבא בדרשה של מרן ע"ה ביזדים תמיד בדרשה לפני הבחירות היו מביאים את הרב מזוז לדרוש ותמיד הם עלו בסקרים במנדט שתיים.