פרטים חדשים על המבצע זמר נוגה: החיילים הרוסים סרקו את בית העלמין

    קובי פינקלר 3 Comment on פרטים חדשים על המבצע זמר נוגה: החיילים הרוסים סרקו את בית העלמין

    לאחר חשיפת רוסיה כי היא עזרה וסייעה לישראל, במציאת גופת הלוחם זכריה באומל ז"ל. נחשפים פרטים חדשים: הגופות נמצאו בקרקע במצבים שונים של שהייה בקרקע לאורך שנים.מרביתן חלקי גופות. סדרת המבצעים לא התבצעה במקום אחד. המודיעין התפתח, נבנה והשתנה בשנתיים האלה

    צילום: לעמ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרטים חדשים על מבצע זמר נוגה להשבתו של הלוחם זכריה באומל ז"ל. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס מספר היום (חמישי) כי לבקשת המשפחה לא יהיו מטחי כבוד ולא יונחו זרי פרחים ויהיו רק נאומים במהלך הלוויה הערב בהר הרצל. בטקס היום נמסרו הפריטים האישיים שרוסיה העבירה לידי ישראל במהלך טקס מרגש שנערך בהשתתפות ראש הממשלה והרמטכ"ל רוסי.

    מדובר במבצע משותף שמתנהל למעלה משנתיים בין רוסיה לישראל ומי שפעל בשטח הם כוחות מצבא רוסיה ומי שפעל במישור המודיעיני היו אנשי חטיבת המחקר של צה"ל. מדובר בשיתוף פעולה שבהם היו מבצעים שבהם ידענו גם אכזבות ובהם הובאו מספר גופות כשמרבית הגופות שהובאו לא היו קשורות לחללי צה"ל למעט שרידי גופתו של זכריה באומל.

    בתקשורת הערבית דווח, כי חיילי צבא רוסיה הגיעו למחנה אל-ירמוכ בסוריה שם נמצא בית הלעמין, חיילי הצבא הרובסי הקיפו את בית העלמין וכיתרו אותו, החיילים ביקשו מאנשי אסאד החמושים לצאת מהמקום. החילים הרוסים הגיעו עם ציוד מתקדם וסרקו את בית העלמין במשך 5 ימים.

    "אלוף משנה א' (פיקד על המבצע זמר נוגה) בינתיים החליף תפקיד אבל הצוות ממשיך לייצר יכולת למצוא את הנעדרים הנוספים. הגופות נמצאו בקרקע במצבים שונים של שהייה בקרקע לאורך שנים.מרביתן חלקי גופות. סדרת המבצעים לא התבצעה במקום אחד. המודיעין התפתח, נבנה  והשתנה בשנתיים האלה. הפעם הגיעו קבוצת גופות מתוך קרקע. כמי שגופות נראות אחרי הרבה שנים בקרקע עם קצת סממנים כמו סרבל ונעליים שגם היו איתו.

    הצוות ימשיך לעבוד גם בעתיד אומר דובר צה"ל ומוסיף שהגופות היו קבורות בקרקע לצד פריטי הלבוש שגם הם היו בקרקע. בצה"ל  אומרים שהיו מספר מבצעים ולא כולם בשטח בשליטה  של צבא רוסיה… שהביאו מידע על מקום קבורתו של זכריה באומל. האופן שבו נמצאו שרידי הגופות מעידה על כך שהוא נהרג ביום האירוע.

    אין כיום מידע על מקום קבורתם של שני הנוספים ובצה"ל דוחים את הדיבורים על קשר לפני הבחירות.

    photo_2019-04-04_14-58-09

     

     

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מישו יודע מתי החילים מתלבשים ככה?
      אם זה החילים שלנו בכלל…….

      1. זה חיילים של רוסיה.
        עשו טקס כשהעבירו לידי ישראל את הארון