בד"צ ועדת מהדרין אישר סדרי מכירת חמץ במחלבות תנובה

    עפר גדנקן No Comments on בד"צ ועדת מהדרין אישר סדרי מכירת חמץ במחלבות תנובה

    חברי בד"צ ועדת מהדרין אישרו מחדש הסדרים מחמירים למכירת החמץ של תנובה. מכירת החמץ של חברת תנובה נעשתה בהנחיית יושבי הראש של בד"צ ועדת מהדרין הגר"מ גרוס והגרי"מ שטרן והרבנים חברי הבד"צ. לצורך ביצוע מכירת החמץ, ניתן יפוי כח משפטי למכירת החמץ של תנובה וחברות הבנות שלה חתום ע"י מנכ"ל תנובה, יו"ר תנובה, וחשב החברה. במסמך ההרשאה פורטו האתרים בהם מונח החמץ, כתובת המיקומים, פרוט החמץ עצמו ושמות אנשי הקשר ומספרי הטלפון של מנהלי האתרים כדי שהקונה שאינו יהודי, יוכל, באם ירצה בכך, לבוא במהלך החג ולקחת את החמץ שרכש.

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה שנים שהרב זאב וייטמן, רב תנובה, בהנחיית בד"צ ועדת מהדרין, מבצע מכירת חמץ פרטית הנעשית בין תנובה ובין קונה, שאינו יהודי, העובד כמנהל בכיר בתנובה. היתרון הגדול במכירה זו, שהחמץ נמכר לאדם המכיר היטב את כל מפעלי תנובה אשר יודע בדיוק מה הוא קונה ואיך הוא יוכל לקבל את החמץ שרכש במהלך החג אם ירצה בכך. פועל יוצא הוא שגמירות הדעת בין המוכרים והקונה גדולה יותר כאשר המוכרים מכירים את הקונה והקונה מכיר את המוכרים ואת החמץ אותו הוא קונה.

    הרב זאב וייטמן, במאמר שפירסם בקובץ ח של "בנתיב החלב", הביטאון ההלכתי של בד"צ ועדת מהדרין, פירט בהרחבה את ההיבטים ההלכתיים בשטר מכירת החמץ של תנובה וכן את הצעדים המעשיים המונעים כל אפשרות של שינוע דברי חמץ או קבלת חומרי גלם מחו"ל במהלך ימי החג. חברי בד"צ ועדת מהדרין בישיבתם החודשית הקבועה בחנו ואישרו מחדש את נוסח שטרי מכירת החמץ המיוחדים לתנובה ואת סדרי מכירת החמץ.  פרק מיוחד בשטר מכירת החמץ מתייחס לרכיבי חמץ הנמצא בים בדרך לארץ.

    הרצינות של מכירת החמץ והתוקף החוקי שלה מוכחים גם מהעובדה שקודם חתימתם של מורשי החתימה, הועבר נוסח יפוי הכח ליועץ המשפטי של תנובה כדי שיבדוק את פרטי העסקה ואת נוסח יפוי הכח וחוזי המכירה.

    בישיבה החודשית של בד"צ ועדת מהדרין שמעו חברי הבד"צ דיווח מלא על סדרי החלפת התזונה לפרות המתבצעת לפני פסח וכן על סדרי החזרה לשיגרה במוצאי שביעי של פסח.



    0 תגובות