המו"מ עם יהדות התורה הגיע למבוי סתום; נתניהו נפגש עם גפני וליצמן

    איתי גדסי No Comments on המו"מ עם יהדות התורה הגיע למבוי סתום; נתניהו נפגש עם גפני וליצמן

    משא ומתן תקוע: לאחר ביטול הפגישה אתמול (שני) בין נציגי יהדות התורה והליכוד בעקבות משבר חילולי שבת, אומרים גורמים במפלגה: "שימור הסטטוס קוו זהו תנאי ברור" | בניסיון להחזיר את הפגישה, ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם משה גפני ויעקב ליצמן

    ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ביטול פגישת המשא ומתן אתמול (שני) בין נציגי יהדות התורה לנציגי הליכוד, בשעות האחרונות מעבירים מסר ברור במפלגה החרדית לליכוד. "המשך הסטטוס קוו בנושא קדושת השבת זה חלק מרכזי בדרישות שלנו לפני הכיבודים והתיקים בממשלה".

    כזכור, בימים האחרונים פורסם כי חילול שבת המוני צפוי להתקיים בשבועות הקרובים באישור ממשלת ישראל. החרדים, שבקדנציה האחרונה ניסו לבלום חילולי שבת נוספים שהוכרזו ועברו אישורים, מאיימים לעצור את המשך הרכבת הממשלה עד להסדרת הנושא.

    סגן שר החינוך וחבר צוות המו"מ הקואליציוני מאיר פרוש אומר: "בקדנציה האחרונה חלה הידרדרות משמעותית בכל הק־שור לשמירת שבת במרחב הצי־בורי ועל ידי גופים ממשלתיים. בכל פעם היינו עדים לנסיונות חדשים של פריצת הסטטוס־קוו ובכל פעם בתואנה אחרת. לפע־מים עם נימוקים של כביכול פי־קוח נפש, כשלא ברור מי הסמכות הקובעת זאת, ופעמים מסיבות טכניות כאלו ואחרות לגמרי. וזאת למרות הבטחות והסכמים שניתנו בכתב ובע"פ על ידי הגורמים השונים בכל עת משבר שכזו. בשורה התחתונה, בשעת אמת במקרים רבים כל ההבטחות שניתנו לא החזיקו מים".

    "לכן", אומר פרוש, "זו הסיבה שבמסגרת המו"מ הקואליציוני אנו דורשים מה־ליכוד מעשים ברורים ומחייבים כדי למגר את התופעה החמורה הזו ולהסדיר פעם אחת ולתמיד את שמירת שבת קודש במרחב הציבורי. לא מדובר בדברים חדשים שלא היו מעולם. יהדות התורה מבקשת בסך הכל לעמוד על כך שהסטאטוס־קוו ישמר כפי שהיה מאז קום המדינה ואנו תקוה שאכן מאמצינו יעשה פרי וה' יצליח דרכנו לשמור על קדושת השבת", הסביר.



    0 תגובות