אחים לצרה: הוריש 13 מיליון יורו להקמת קרן למשפחות שכולות

    בנצי לייזרוביץ No Comments on אחים לצרה: הוריש 13 מיליון יורו להקמת קרן למשפחות שכולות
    12:49
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on המסר המיוחד מבית המקדש – לאימהות המנקות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     בשנת 2009 נפטר ניקולא באומן, יהודי תושב צרפת, אלמן ללא ילדים, שאהבתו למדינת ישראל הובילה אותו להוריש את רכושו לטובת הקמת קרן סיוע ותמיכה למשפחות שכולות. באומן, קבע בצוואתו כי מכספי עזבונו, הנאמד ב-13 מיליון אירו, תוקם קרן לטובת משפחות שכולות, שתפעל במשך 10 שנים בניהולם הנאמן של האפוטרופוסה הכללית במשרד המשפטים והקרן הקיימת לישראל.

    על באומן, שנולד בהונגריה ב 1/7/1912 אין מידע רב. לא ברור היכן היה בתקופת השואה או מתי עבר לצרפת. אך לאחר שנפטר בשנת 2009 התגלה כי בצוואתו החליט להביע את אהבתו הרבה למדינת ישראל, כאשר החליט להקדיש את מורשת חייו והנצחתו, למען המדינה וספציפית למען המשפחות השכולות.

    בשנים האחרונות, אגף האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים פעל למימוש צוואתו וכינוס נכסיו של באומן, ובשבוע שעבר הועבר לישראל מרבית הכסף מעיזבונו, בסך 13 מיליון אירו אשר הופקד אצל מחלקת עיזבונות באפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים.

    האחים השכולים הם חלק ממשפחת השכול, אך מעמדם והזכויות שלהם עדין אינם מוסדרים במלואם, והם אינם מקבלים תמיכה מלאה מגורמי ההנצחה הרשמיים במדינת ישראל. לכן, בפגישה שנערכה לאחרונה בין מנכ״ל קק״ל, אמנון בן עמי, לבין האפוטרופוסה הכללית, עו״ד סיגל יעקבי, הוחלט, כי בשנים הקרובות יוקדשו כספי הקרן לתמיכה וסיוע לאחים שכולים.

    האפוטרופסה הכללית, עו"ד סיגל יעקבי: "מרגש כל פעם לגלות את הקשר האמיץ של יהדות התפוצות עם ישראל והחיבור של יהודי התפוצות לישראל. בעיתוי מצמרר, הכספים הגיעו אל מדינת ישראל במהלך השבוע שבין יום הזיכרון שואה ולגבורה ליום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. אנחנו באפוטרופוס הכללי רואים בתפקיד שליחות ומחויבות עמוקה להגשמת רצון המצווה ועושים את עבדתנו בחרדת קודש".

    יו״ר קק״ל, דניאל עטר: ״בימים אלה של זיכרון והנצחה, אנחנו זוכרים ומודים לאלו שבזכותם אנו חיים. כחלק מהודיה זו עלינו לזכור לסייע לאלו שהקריבו את הקשה מכל, אלו שבני משפחותיהם יצאו אל הקרב ולא חזרו. העובדה שיהודים ברחבי העולם מחליטים להוריש את מורשת חייהם ונכסיהם לטובת מדינת ישראל

    מהווה דוגמא לעוצמת העם היהודי באשר הוא, ולחשיבות של מדינת ישראל עבור היושבים בגולה. במקרה זה, נפלה בחלקנו הזכות להנציח את שמו של מר ניקולא באומן ז״ל ובמקביל לסייע לקבוצה שעד כה לא קיבלה הכרה מלאה, ולא קיבלה את הסיוע שהיא זקוקה לו. לא כך יהיה עוד.״

    במהלך שנת 2018 הועברו למחלקת עיזבונות לטובת המדינה באפוטרופוס הכללי 75 מיליון ₪ שמקורם בעיזבונות של מנוחים מישראל ומחוצה לה אשר הותירו את רכושם, בכללותו או בחלקו, לטובת מדינת ישראל או מוסדותיה. חלוקת כספי העיזבונות מתבצעת על ידי הוועדה הציבורית לקביעת ייעודם של עיזבונות לטובת המדינה באפוטרופוס הכללי.

    בנוסף, מנהל האפוטרופוס הכללי כ-125 הקדשות בשווי של כ-400 מיליון ₪. כאשר בחלקם הוא משמש כנאמן יחיד ובחלקם הוא משמש נאמן יחד עם נאמנים נוספים, בכל תחומי החברה.



    0 תגובות