כמעט כל היישוב נשרף; גל השריפות נמשך לתוך הלילה

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on כמעט כל היישוב נשרף; גל השריפות נמשך לתוך הלילה

    יער בן שמן נשרף כליל. ישנם ישובים רבים שמאויימים לקראת המשך הלילה ויקבלו הנחיה.
    הועלתה בקשה לסיוע מעיריית מודיעין לעובדות סוציאליות. עיריית שוהם פתחה מתקני קליטה עבור אוכלוסייה שפונתה ומנכל המועצה חבר לחפק ל24 שעות הקרובות

    יישוב תרום צילום: כבאות והצלה
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בסיום הערכת מצב שקיים בשטח מפקד מחוז ירושלים הנכנס טפסר ניסים טויטו ביחד עם מפקד תחנת כב"ה בית שמש, טפסר משנה יצחק ראובן, עם משטרת ישראל, פקע"ר, קק"ל אנשי מועצה וכוחות חבירים נוספים, נמסר כי לוחמי האש הצליחו לבלום בשלב זה את השריפה וכרגע ההתפשטות של האש איטית ולא מהווה סיכון מיידי לישובים על כביש 44.

    כמו כן, באזור השריפה על כביש 44 ישנם שלושה מוקדי שריפה גדולים עיקריים שעדיין פעילים. באזור הר תנופה, באזור הישוב תרום ומזרחית לקיבוץ הראל.

    photo_2019-05-23_23-26-05

    עיקר הנזק ברכוש נגרם בקיבוץ הראל שהאש כילתה בו בתים, מחסנים, רכבים וציוד חקלאי, וכן נשרפו מאות רבות של דונמים, מהיער והחורש סביב הישובים, כפר אוריה, הראל, מעוז ותרום.

    הישובים שפונו הם, הראל ותרום ועקב העשן והסכנה מהאש, תושביהם עדיין לא מורשים לחזור לבתיהם. כמו כן, בקיבוץ הראל, נשרפו גגות אסבסט רבים ויש סכנה בשאיפת העשן שנפלט מהשריפה שהייתה מעורבת באסבסט.

    לוחמי האש שמתמודדים כבר 36 שעות ברציפות ללא שינה, עם מדורות ל"ג בעומר ולאחר מכן עם שריפות הענק ברחבי ישראל ובעוד אלפי שריפות קטנות ובינוניות ברחבי הארץ, ממשיכים בפעולות כיבוי והגנה על הישובים שנמצאים בסכנה.

    בנוסף, ימשיכו עשרות צוותי הכיבוי, בשטח לכבות מאות מוקדי בעירה הסמוכים ליער ולחורש, וזאת כהיערכות לקראת התחדשות הרוחות עם שחר.

    טפסר ניסים טויטו מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים הנכנס: "החל מהשעה 13 בצהריים, נאבקים לוחמי האש בתעצומות וחירוף נפש אדירים, בחום הכבד והמתיש בשריפות ענק ומגנים בגופם על חיי האזרחים, על בתיהם ורכושם."

    "לצערנו הרב, מספר לא מבוטל של בתים, מחסנים ועסקים נפגעו בשריפות הענק במחוז ירושלים ואזור מבוא מודיעים, אולם אלמלא אומץ ליבם, וקור רוחם של לוחמי האש שנאבקו בלהבות הענק, עוד בתים וישובים רבים היו נפגעים בצורה קשה מאוד."

    "חשוב לי לציין את שיתוף הפעולה ההדוק עם משטרת ישראל, צה"ל, קק"ל השלטון המקומי וכוחות חבירים נוספים, ובמיוחד את המשמעת האזרחית של התושבים, שהקשיבו להוראות כבאות והצלה והמשטרה והתפנו בצורה מסודרת"

    "עוד מוסיף טפסר ניסים טויטו, השריפה עדיין לא בשליטה מלאה, ואנחנו נערכים בכל הכוח לבוקר בו יתחדשו הרוחות העזות ויש חשש שגם האש תתחדש בעוצמה שוב".

    השריפה במבוא מודיעים:

    צילום: כבאות והצלה

    תמונת מצב אוכלוסייה חבל מודיעין: מחר (שישי) לא יתקיימו לימודים בארבעת הישובים שפונו. המועצה מגבשת תכנית הפגתית למחר עבור התלמידים. 45/50 בתים נשרפו כליל כולל תשתיות, לא ניתן לחזור ליישוב כלל- מבוא מודיעים. אין שליטה על האש כרגע. נפתח מתקן קליטה בכפר הנוער בן שמן עבור מבוא מודיעים.

    המועצה יחד עם המשטרה מגבשת תכנית למניעת ביזה. עובדות סוצילאיות מכפר הנוער בן שמן מדווחות היסטריה, לחץ ובלבול בקרב האוכלוסייה בשטח. המועצה יצאה ברכש של ציוד לחלוקה לתושבים. כל התושבים של מבוא מודיעין פונו לכפר הנוער בן שמן וכולם מסודרים ללילה הקרוב מבחינת מקומות לינה ומזון.

    יער בן שמן נשרף כליל. ישנם ישובים רבים שמאויימים לקראת המשך הלילה ויקבלו הנחיה.
    הועלתה בקשה לסיוע מעיריית מודיעין לעובדות סוציאליות. עיריית שוהם פתחה מתקני קליטה עבור אוכלוסייה שפונתה ומנכל המועצה חבר לחפק ל24 שעות הקרובות.

    המאמץ העיקרי הינו תושבי מבוא מודיעים- סיוע לאוכלוסייה בית נחמיה, לפיד, כפר רות נדרשים להיערך לפינוי.

    השריפה במבוא מודיעים: צילום כיבוי והצלה הארצי

    צילום: כבאות והצלה


    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אמא׳לה!!!!
      צריך לתרום לאנשים שנשרף להם הבית בגדים!
      בכל המידות ולכל הגילאים !!!!!