בחירות חוזרות: המפלגות יזכו למימון מחדש?

    איתי גדסי 1 Comment on בחירות חוזרות: המפלגות יזכו למימון מחדש?

    הוועדה המיוחדת לדיון בחוק התפזרות הכנסת התכנסה. יו"ר הוועדה חה"כ מכלוף זוהר: "הקואליציה תגיש מספר הסתייגויות לצורך הסכמה על מועד הבחירות | חשב הכנסת על כספי מימון המפלגות: עד כה נתנו סכום של 62.467 מיליוני ₪ למפלגות כהלוואות לפי חוק מימון מפלגות. ככל שמתירים את לקיחת ההלוואות- החשיפה של הכנסת גדלה מ-62.5 מלש"ח ל-201 מלש"ח"

    קלפיות בבחירות האחרונות
    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה המיוחדת בראשות חבר הכנסת מיקי זוהר החלה להכין לקריאות 3-2 את הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21. בהצעה נקבע כי הבחירות לכנסת ה-22 ייערכו ביום שלישי י"ז אלול תשע"ט ה-17 לספטמבר 2019.

    חה"כ מכלוף זוהר אמר: "אנחנו נמצאים בסיטואציה מוזרה ובלתי נתפסת אך זה לא בשליטתנו ואנחנו פועלים בכל דרך אפשרית למנוע את רוע הגזירה בינתיים ללא הצלחה ונראה שהבחירות הולכות ומתקרבות".

    לאחר מכן הודיע כי הוא מתנה את קידום החוק בהסתייגות בנושא הטבות המס לפריפריה שמסתיימות ב-30.6. "יש לבחון את הארכתן בהוראת שעה בכמה חודשים עד אחרי הבחירות כדי שלא ייפסקו הטבות המס. אי אפשר להשאיר את תושבי הפריפריה חשופים ללא ההטבות. לא אקדם את החקיקה ללא זה".

    בעניין מועד הבחירות אמר: "בעקבות כך שלא הצלחנו להגיע להסכמה על התאריך, הקואליציה תגיש מספר הסתייגויות בנושא עם תאריכים נוספים וכאשר נגיע להסכמה על המועד הסופי נצביע עליה: 27.8 3.9 ,10.9 ו.29.10".

    כספי מימון המפלגות לקראת הבחירות הבאות: מפלגה שלקחה הלוואה לצורך מימון קמפיין הבחירות האחרונות, מחזירה את ההלוואה בתשלומים חודשיים. חברי הכנסת ביקשו לדחות את החזר ההלוואה בחודשים הקרובים, על מנת שיהיה באפשרותם לממן את קמפיין הבחירות הבאות. (שעתידות להיערך בעוד כשלושה חודשים).

    עוד נטען, כי עפ"י חוק מימון מפלגות, מפלגה שתבקש לקבל מקדמה ע"ח מימון מפלגות לקראת הבחירות הבאות, החוק מחייב לנכות את גובה ההלוואה מכספי המקדמות. חברי הכנסת ביקשו שההלוואות לא ינוכו מהמקדמות.
    בנוסף, מפלגה שלקחה הלוואה שגובהה עומד היום על מחצית מגובה סכום מימון המפלגות, לא תוכל לקבל מקדמה. חברי הכנסת ביקשו כי בשל המצב המיוחד, יתאפשר להם לקבל מקדמה על אף ההלוואה שנטלו לקראת הבחירות האחרונות.

    חיים אבידור חשב הכנסת אמר: "עד כה נתנו סכום של 62.467 מיליוני ₪ למפלגות כהלוואות לפי חוק מימון מפלגות. המפלגה היחידה שלקחה את כל המכסה היא מרצ. פירוט ההלוואות עד כה: הליכוד 36 מיליון, העבודה 2 מיליון, ישראל ביתנו 2.34 מיליון, הבית ההודי 2.952 מיליון, אגודת ישראל 3 מיליון, דגל התורה 6 מיליון, מרצ 7.475 מיליון, רעמ 1 מיליון, בלד 1.7 מיליון".

    כל עוד מפלגה נכנסת לכנסת ה-22 אין בעיה עם ההחזר אך מפלגה שתיכשל – תהיה בעיה בגביית החוב. הפתרון – ככל שמתירים את לקיחת ההלוואות עכשיו- החשיפה של הכנסת גדלה מ-62.5 מלש"ח ל-201 מלש"ח".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה זה הולכים להתל בציבור הישראלי, שלש בחירות בשנה? מה הפוליטיקאים שלנו מטומטמים לא יודעים להסתדר מה זה צריך להחליף להם חיתול, חלאס לא מצביע וקפצו לגובה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!