"המצלמות הן תוספת הידור מיוחדת המחזקת את שמירת השבת והפיקוח על הכשרות"

    עפר גדנקן No Comments on "המצלמות הן תוספת הידור מיוחדת המחזקת את שמירת השבת והפיקוח על הכשרות"

    משלחת רבני קרלין סטולין בביקור במערך הכשרות של תנובה:

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משלחת מרבני חסידות קרלין-סטולין, בראשותו של הרה"ג ר' יעקב ברנדוויין רב בית הכנסת קרלין-סטולין ביתר עלית וראש כולל הוראה, ערכה סיור לימודי מקיף בתנובה ועמדו מקרוב על סדרי  הכשרות המהודרת בתנובה כפי שהונהגו ע"י בד"צ ועדת מהדרין. במשלחת השתתפו ואיתו שניים מחו"ר הכולל, העוסקים בתחום הכשרות – הרב אליעזר מילר והרב משה אהרן אייזין.

    הסיור החל ברפת שפיים שם עמדו הרבנים מקרוב על סדרי החליבה והפיקוח על הכשרות, הלכה למעשה. דגש מיוחד הושם על מיקום המצלמות המשוכללות המתעדות במשך כל השבוע "עשרים וארבע שבע"  את הנעשה בכל פינות הרפת. התיעוד מועבר בזמן אמת למוקד מאוייש הממוקם במשרדי רב תנובה. הרבנים גילו עניין רב בהנחיות ההלכתיות וסדרי החליבה בשבת כמו גם באבטחת מערכת המצלמות והמחשוב כך שלא ניתן לבצע שינוי או מחיקה של תיעוד. לשאלת הרבנים צויין, כי כל ניתוח וטרינרי נערך בנוכחות משגיח, שעבר הכשרה מיוחד בנושא זה.

    לאחר הביקור ברפת סיירו המבקרים במוקד הממוקם במשרדי רב תנובה. המוקד שולט על כל מערך המצלמות הפרוסות ברפתות ובמכוני החליבה. במוקד קיבלו הסברים על תפעול המצלמות, אופן הפיקוח יישום הנחיות החליבה בשבת וכן על מערך האבטחה של המחשבים והמצלמות. רב תנובה הרב זאב וייטמן ציין את המעורבות המעמיקה של חברי בד"צ ועדת מהדרין הרבנים הגאונים שליט"א בכל הליכי הייצור של מוצרי חלב. "חברי בד"צ ועדת מהדרין מקיימים ישיבה חודשית קבועה, עורכים ביקורי פתע במחלבות ודנים בכל שאלה הלכתית המתעוררת בזיקה לאתגרים של הטכנולוגיה החדישה".

    בהמשך ביקרו הרבנים  במחלבת רחובות ועקבו אחר הנהלים המחמירים בתהליך בירור מקור החלב ותהליך קבלתו.

    בסיום הסיור הביעו הרבנים את התרשמותם מהסדרי הכשרות המהודרים שהונהגו בתנובה. "למדנו רבות על ייצור החלב בצורה הכי מהודרת בהכשר בד"צ ועדת מהדרין כאשר התהליך כולו החל מהחליבה, איסוף ושינוע החלב, דרך קבלתו במחלבה ועד ייצורו – הכל נעשה כהלכה ותחת פיקוח. המצלמות המותקנות ברפתות ובמכוני החליבה מבטיחות רמת הידור גבוהה ביותר. נוכחנו לראות, שללא מצלמות אי אפשר לפקח כראוי על יישום כללי החליבה בשבת. המצלמות הן תוספת הידור מיוחדת המחזקת את אפשרויות הפיקוח על הכשרות".

    הרבנים ציינו עוד, כי בבית-המדרש ובכולל עסקו זמן רב בסוגיות הלכתיות הנוגעות לכשרות החלב. "אינה דומה ראיה לשמיעה. בביקור ברפת ובמכון החליבה ראינו בפועל ממש את המציאות בשטח ואיך כללי ההלכה מיושמים ומפוקחים ע"י בד"צ ועדת מהדרין. התרשמנו מאוד מהרמה הגבוהה והמחמירה של כללי הכשרות הנהוגים והמיושמים ברפתות ובמכוני החליבה של תנובה".



    0 תגובות