נתניהו תקף חברות קונגרס ארה"ב קיצוניות: "פוגעות בזכויות אדם"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on נתניהו תקף חברות קונגרס ארה"ב קיצוניות: "פוגעות בזכויות אדם"

    במכתב ששיגר לבית הנבחרים ביקר רה"מ במרומז את אילהן עומאר וראשידה טליב: "הן מגנות שוב ושוב את ישראל, תומכות ב-BDS ובכך פוגעות בזכויות אדם"

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהתייחסות ראשונה מסוגה תוקף נתניהו את חברות בית הנבחרים האנטי־ישראליות אילהן עומאר וראשידה טליב. בלי לציין את שמן כתב כי הן "מגנות שוב ושוב את ישראל, קוראות להחרים אותה ומהוות אנטיתזה לאלה שתומכים בישראל ולתמיכה הדו־מפלגתית החזקה שיש בקונגרס לישראל". דבריו אלה נכתבו במסגרת תגובה חריפה שכתב ביחס לפנייה של 17 חברי הקונגרס לפני כחודש, אשר ביקשו להאריך לפעיל החרם על ישראל, עומאר שאקיר, את אשרת השהייה בישראל, כך פורסם ב"ישראל היום".

    עומאר שאקיר שוהה בישראל כבר כמה שנים בזכות ויזה שהוציא עבורו ארגון זכויות האדם "משמר זכויות האדם". לפני כשנה הוחלט שלא להאריך לו את האשרה, לאחר שהוצגו ראיות בדבר פעילותו לקידום חרם על ישראל. ביטול האשרה עורר סערה בעולם, בטענה שישראל מגרשת פעילי זכויות אדם.

    במכתב התגובה כותב נתניהו לחבר בית הנבחרים ג'ים מקגוורן, שעמד בראש הקבוצה: "חברה אזרחית תוססת היא יסוד מרכזי ובריא של כל חברה דמוקרטית. אנו גאים בכך שבישראל יש אלפי ארגונים לא ממשלתיים, ובכללם ארגוני זכויות אדם, הפועלים באין מפריע. אנו מודאגים מאותם ארגונים או יחידים, שמאחורי הצגתם כפעילים למען זכויות האדם מבצעים דה־לגיטימציה לישראל ושוללים את זכותה להתקיים".

    בנוסף נתניהו ציין כי שאקיר הייתה פעילה בולטת בתנועת החרם: "אשר מטרתה לבודד את ישראל, ובסופו של דבר לגרום להשמדתה. על פי החוק, למדינה יש מלוא הזכות למנוע ממנו את זכות הכניסה לישראל", והוסיף כי תנועת ה־BDS, שוללת את זכות היהודים להגדרה עצמית. בסוף הדברים ראש הממשלה התייחס לשתי חברות הקונגרס, אילהן עומאר וראשידה טליב.



    0 תגובות