הוורטיגו הבריאותי פוגש גישה מנצחת

    עפר גדנקן No Comments on הוורטיגו הבריאותי פוגש גישה מנצחת

    שנים על גבי שנים שהמענה היחיד לבעיות השמנה וסוכרת הוא כדורים שאינם מונעים או משפרים את הבעיה אלא, דוחים אותה.
    התוצאה הסופית: העלאה בחומרת המצב והמינון של הכדורים. הגיע הזמן לשים למלכוד הזה סוף!!

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתבה זו אוצרת בתוכה את אחד האלמנטים החשובים ביותר בכל מה שקשור לחיוניות ואיכות חיים, אנו מדברים על אחת הידיעות החשובות ביותר בכל מה שקשור לחיזוק שמחת החיים, הבריאות ובכללה שריפת שומנים עיקשים, שיפור תפקוד המוח והזיכרון, אנרגיה שכלית ותפקוד הלב, השמנה בטנית, איזון לחץ דם וסוכר בדם, שיפור צפיפות העצם.

    כיצד?? בדרך שהוכחה באופן מדעי ומגובה בפרס נובל לביולוגיה ורפואה.

    לכאורה הנושא הזה נראה תלוש ולא שייך לנושא המרכזי שאנחנו מדברים עליו. מה קשורה בריאות להתפתחות אישית ומינוף הישגים?

    נכון, השאלה היא לגיטימית, אבל חשוב שנזכור, שכאשר אנו מתפתחים מבחינה מנטאלית, שיפורים בריאותיים הם חלק בלתי נפרד מהתהליך. מפני שהגוף והנפש צועדים זה לצד זו בסנכרון מושלם בלתי ניתן להפרדה. כשהנפש משגשגת, יש לנו את הפניות הנפשית לחולל תמורות גם במימד הפיזי, הגופני. כולנו מבינים היום ששמחה משפיעה על הבריאות, משברים משפעים על הבריאות, אבל האם לקחנו בחשבון שגם הגוף משפיע על הנפש?

    לעתים מצבים דיכאוניים, חוסר חיוניות ושמחה בחיים, כל אלו נובעים מחוסר של ויטמינים או מינרלים מסוימים. אם כן, ברור שהגוף משפיע על מצב הנפש במקרים מסוימים. לא לחינם הדריך אותנו הרמב"ם כיצד ראוי לשמור על הגוף בצורה הטובה ביותר. הרי איך נוכל להגשים את הייעוד שלנו אם אנו לא מתחזקים את הרכב שלנו לא נמצא בפסגת התפקוד שלו.

    אם כן, התעסקות במצב הבריאותי שלנו במסגרת תכנים שעוסקים בהתפתחות אישית היא מחויב המציאות מפני שלא נוכל להביא את עצמנו לתפקוד מנטאלי מושלם אם אנו סובלים מחוסרים פיזיים.

    אז על מה הכתבה הזו בעצם מדברת?

    ישנה שיטה שבמהות שלה היא ממש דרך חיים, לא מדובר בשיטה דיאטטית למרות שהיא הוכחה כשיטה שעוזרת לשרוף שומנים ואפילו שמנים עיקשים במהירות יחסית. שיטה שהוכחה כמאזנת סוכר ולחץ דם. לפני כשנתיים בערך, השיטה הזו עוד ללא היתה מוכרת וכיום היא חוצה מגדרים ושוברת מוסכמות מפני שהיא נוגעת ברמת מבנה התא ומהווה מכת מחץ לתאים סרטניים.

    ברמת ההשתדלות, אפשר לומר שזהו אחד המסלולים החזקים ביותר למניעת מחלות ולעודד ריפוי ושריפת שומנים. למושג זה קוראים אוטופגיה (אכילה עצמית – דרך שבה מתכנתים את התאים שהם בעצמם יוכלו את השומנים, ימחזרו את עצמם ויהפכו לצעירים יותר.

    אוטופגיה הוכחה כמשפרת את תפקודי המוח, זיכרון, הפרשת חלבון שנקרא BSNF שחסר מאד אצל אנשים שחלו באלצהיימר, משפרת את תפקוד המעיים, האוטופגיה המאפשרת שריפת שומנים באופן בריא, היא לא רק מאזנת את רמות הסוכר, אלא מרפאה את המחלה הזו לחלוטין. הורמון הגדילה האנושי משתחרר בנדיבות כאשר אנו  נמצאים בתהליך של אוטופגיה.

    הרפואה הקונבנציונלית הפכה לחלק מחיינו ואין לה תחליף, כאשר יש לאדם שבר או שהוא צריך לעבור ניתוח הוא ילך להיוועץ ברופאים, הוא יסמוך על הידע שלהם, אבל רופא בקופת החולים יודע שהוא אף פעם לא מרפא מחלה. אדם מגיע אל הרופא עם תשישות מוגברת, השמנה בטנית, הרופא מזהה אצלו את מחלת הסוכר, אבל הוא לא מרפא אותה, הוא דוחה את התסמינים שלה כדי שאדם יוכל לחיות. אז הוא מתחיל לקחת תרופות מסוימות ולאחר זמן כאשר הן לא עוזרות יותר, הוא צריך להתחיל להזריק אינסולין. מפעם לפעם המינון של האינסולין עולה, מתפתחות תופעות לוואי שגם עבורן צריך לרכוש תרופות. אבל אין שום טיפול שהוא ברמת פתרון.

    התהליך האוטופגי הוא בגדר פלא מפני שהוא נותן מענה חד משמעי לכל התופעות הללו בנוסף לבונוסים הבריאותיים שהזכרנו לעיל. אליהו שירי יו"ר מרכז כוח התודעה, מספר על אחותו נורית הרשקוביץ. נורית כיום היא דוגמא חיה לעוצמה האוטופגית, היא מסמלת את הניצחון על מחלת הסוכר ומאז השינוי המסיבי שהיא חוותה, היא מדריכה נשים אל עבר אי החופש שלהן, להיפטר ממחלת הסוכר ומשומנים עיקשים, עודפים.  אבל, לפני שנורית הגיעה לכאלו הישגים מרשימים היא חייתה בשפל בבריאותי ברמה קריטית שלא ניתן לתאר. נורית שקלה מעל ל 100 קילוגרם, מדדי הסוכר שלה חצו את גבולות הסכנה  והיא היתה מזריקה אינסולין כמה פעמים ביום.     נורית היתה נוטלת 14 תרופות ביום.

    ברגע המשבר הקשה ביותר נורית החליטה שזהו זה! ונכנסה לקורס המאמנים היוקרתי של מרכז כוח התודעה. לאחר הקורס או ליתר דיוק כבר במהלכו, היא חוותה התנשאות יוצאת מגדר הרגיל והשילה משקלה באופן ניכר, מצבה הבריאותי התאזן והיה נראה שהיא עולה על המסלול הנכון. לאחר תקופה היא החלה לעלות במשקל שוב. אליהו שירי ניגש אל נורית עם הרעיון המופלא של האוטופגיה, דרך חיים שכפי שהזכרנו לעיל מעוגנת בפרס נובל לביולוגיה ופיזיקה ושהגילויים המרעישים שלה זעזעו את עולם הרפואה.

    היא החלה לבצע את השיטה, (כמובן שהיא לא הורידה את התרופות ביוזמתה, אלא בהוראת רופא). ותוך שלושה עד ארבעה חודשים היא חוותה שיפור מעל הממוצע. היא כבר לא חשה צורך בנשנושים, היא דיללה את צריכת הסוכרים, איזנה את תפקוד הלבלב, כשהיא מעל לגיל 50 וחילוף החומרים לא בשיאו, נורית השילה כ 51 קילוגרמים ממשקלה. כל כך קיצוני לחיוב עד כדי שהרופאה שלה אמרה לה שאסור לה יותר להזריק אינסולין.

    בכתבה הבאה, נפרט לעומק מהי אוטופגיה, איך מבצעים אותה ומוציאים מכוח אל הפועל את היכולת לרפא את עצמנו.



    0 תגובות